Automatyczne logowanie do systemu sprawdza się tam, gdzie nie potrzebujemy potwierdzać swojej tożsamości (a więc jesteśmy jedynymi użytkownikami komputera lub dzielimy się ze wszystkimi wspólnym kontem). Zaletą tego rozwiązania jest fakt, że system automatycznie zaloguje się na wybrane przez nas konto i nie będzie oczekiwał na naszą reakcję. W międzyczasie załaduje usługi i programy uruchamiane wraz ze startem systemu.
Aby dokonać zmian, konieczna będzie ingerencja w rejestr - w tym celu przechodzimy do menu Start -> Uruchom i wpisujemy polecenie: regedit.
W kolejnym kroku musimy zlokalizować klucz: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
Gdy w systemie mamy utworzonych kilka kont użytkowników, będziemy musieli określić tego, na którego system ma się automatycznie logować. W tym celu przechodzimy do wartości DefaultUserName i klikając dwukrotnie na ten wpis wpisujemy domyślną nazwę użytkownika. Oprócz nazwy konta na jakie chcemy się zalogować, trzeba określić także hasło - DefaultPassword.
Ostatnią czynnością jest potwierdzenie, że chcemy włączyć autologowanie w systemie. Przechodzimy do wpisu AutoAdminLogon i jako wartość podajemy 1.
Jeżeli dany wpis nie istnieje, musimy go utworzyć - w tym celu klikamy prawym przyciskiem myszki na okno po prawej stronie i wybieramy menu Nowy -> Wartość ciągu.
W przypadku, gdy mamy tylko jedno utworzone konto w systemie, konieczne jest dodanie wpisu o nazwie DontDisplayLastUserName. W tym celu tworzymy nową wartość ciągu (PPM -> Nowy -> Wartość ciągu) i jako parametr podajemy 0. Teraz przechodzimy do menu Start -> Uruchom i wpisujemy polecenie: control userpasswords2
W okienku, które nam wyskoczy musimy odznaczyć opcję: Aby używać tego komputera użytkownik musi wprowadzić nazwę użytkownika i hasło. Następnie w oknie Logowanie automatyczne należy wpisać hasło, które jest przypisane do danego konta użytkownika.