Dwolla.com – web i dolar w jednym

Autor: Chojecki Tomasz
Data: 12-06-2012 r.

Serwis dwolla.com z siedzibą w Des Moines w amerykańskim stanie Iowa powstał w 2008 roku, ale większość rozgłosu zyskał dopiero w 2011 roku. Serwis podjął się próby zrewolucjonizowania rynku płatności dokonywanych online i w punkcie sprzedaży.

Najważniejszą ideą serwisu Dwolla (dolar + web) jest stworzenie systemu płatności, który będzie alternatywą dla już istniejących form rozliczeń bezgotówkowych. Dwolla stawia się do nich w zdecydowanej kontrze, pokazując jak prosta w zasadzie czynność wymiany pieniędzy pomiędzy stronami transakcji jest obecnie obsługiwana przez skomplikowane i kosztochłonne systemy.

Z materiałów na stronie dwolla.com możemy się dowiedzieć, że standardowy proces przepływu pieniędzy składa z aż 9 etapów, a złowieszcze „plastiki” zabierają w USA 45 miliardów dolarów rocznie na opłaty bankowe.

Dwolla komunikuje, że jest wygodniejszym, bezpieczniejszym, a przede wszystkim tańszym konkurentem dla systemów obsługujących płatności kartami.

Dwolla dla konsumentów

Dwolla bazuje na technologii mobilnej, dzięki której użytkownik może zapłacić dowolną kwotę za zakupy w internecie, wysłać pieniądze znajomemu z Facebooka, jak również na przykład uiścić opłatę za kawę w kawiarni. Wszystko to może dokonać poprzez swój telefon komórkowy oraz specjalnie do tego zaprojektowaną aplikację mobilną.

Szczególnie ciekawa jest ta ostatnia wyżej wymieniona sytuacja, gdzie płatność dokonuje się poprzez smartfon kupującego i terminal sklepu. Przy założeniu, że system jest bezpieczny, kupujący ma do dyspozycji bardzo szybki i wygodny system płatności.

Oprócz tego użytkownicy mają również FiSync, czyli system szybkiego przekazywania pieniędzy obok systemu clearingowego oraz Grid, czyli autoryzacja transakcji jednym kliknięciem bez potrzeby podawania danych bankowych oparta na geolokalizacji.

Dwolla dla sklepów

By zachęcić sklepy do korzystania z systemu, Dwolla twierdzi, że zoptymalizowała proces przekazywania pieniędzy do trzech etapów (bank płacącego – Dwolla – bank odbiorcy). Za tym faktem idzie prosta oferta z minimalnymi kosztami za obsługę transakcji.

Nie istnieją opłaty za uruchomienie usługi, za utrzymanie konta merchanckiego, przelewy na konto, raportowanie, czy za dostęp do API dla sklepów internetowych i twórców aplikacji. Jedyną odpłatnością jaką pobiera serwis jest opłata stała w wysokości 0,25 $ za transakcje powyżej kwoty 10 dolarów amerykańskich. Dla porównania transakcje kartą płatniczą USA to każdorazowo koszt 2-7% prowizji od kwoty transakcji i 0,30 $ opłaty stałej.

 

Ostatnie dane datowane na czerwiec 2011 roku mówią, że Dwolla przekroczyła granicę 20 000 użytkowników, a także milion dolarów miesięcznego obrotu z dokonywanych transakcji. Przy założeniu, że serwis w ciągu roku potroił ilość transakcji i użytkowników, to i tak nadal jest to biznes niszowy, który nie zagraża największym.

Chojecki Tomasz

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 25470 )
Array ( [docId] => 25470 )