Excel: Zoptymalizowany układ danych na wydruku

Autor: Gromulski Piotr
Data: 11-04-2012 r.

Odpowiednie rozplanowanie i określenie układu danych na papierze to jedne z ważniejszych czynności przed uruchomieniem drukowania. Wielu użytkowników pomija ten etap pracy, co bardzo często powoduje, że wydruk nie jest zadowalający i trzeba powtórzyć drukowanie. W takich przypadkach istotne znaczenie ma ustawienie marginesów.

Aby zdefiniować ich ustawienia:

Z menu Plik wybierz polecenie Ustawienia strony (w Excelu 2007: uaktywnij kartę Układ strony i w grupie poleceń Ustawienia strony kliknij Marginesy).

W wyświetlonym oknie przejdź do zakładki Marginesy (w Excelu 2007: u dołu wyświetlonego menu wskaż Marginesy niestandardowe).

Niestety definiowanie rozmiaru marginesów przez wpisywanie na oko wartości liczbowych nie pozwala Ci stale obserwować układu rzeczywistych danych na kartce. Nie wiesz, czy zmiana wartości bocznych marginesów sprawiła, że ostatnia kolumna zestawienia w arkuszu już mieści się na kartce A4 czy też nie. Okazuje się, że marginesy można ustawiać dużo wygodniej.

Wskazówka

W Excelu 2007 bardzo wygodnie zoptymalizujesz układ danych. Uaktywnij zakładkę Widok i w grupie poleceń Widoki skoroszytu wskaż Układ strony. W tym momencie arkusz będzie wyglądał jak strona wyświetlana w dokumencie Worda. Marginesy ustalisz za pomocą linijek u góry i z boku strony.

W tym celu:

W otwartym oknie Ustawienia strony kliknij przycisk Podgląd wydruku. Zobaczysz dane przeznaczone do wydruku podzielone na strony.

Kliknij przycisk Marginesy znajdujący się u góry okna. Pojawią się linie określające wielkość marginesów. Możesz je dowolnie przesuwać z wciśniętym lewym przyciskiem myszy i stale obserwować, jak zmienia się układ danych na papierze.

Gromulski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 25322 )
Array ( [docId] => 25322 )