Jak sprawdzić co jest przyczyną braku połączenia z internetem

Autor: Kędra Przemysław
Data: 11-06-2012 r.

Jeżeli próby połączenia z internetem są nieskuteczne i nie znalazłeś przyczyny tego stanu, skorzystaj z konsoli systemowej i wykorzystaj polecenia do diagnostyki sieci. Drogą eliminacji dojdziesz do tego co jest przyczyną problemu z połączeniem sieciowym.

Pierwszą rzeczą, którą należy wykonać jest przetestowanie połączenia przy użyciu polecania "ping". W tym celu przechodzimy do menu start -> uruchom i wpisujemy : cmd, aby przejść do konsoli systemowej.

Aby sprawdzić czy nasza karta sieciowa nie jest uszkodzona należy użyć polecenia : ping 127.0.0.1

Jeżeli liczba pakietów wysłanych będzie równa liczbie pakietów odebranych, będzie to oznaczało że test zakończył się sukcesem i nasza karta sieciowa pracuje poprawnie.

Kolejnym krokiem jest sprawdzenie polecenia : ping adres_ip_komputera - jeżeli pojawi się komunikat "Upłynął limit czasu żądania", będzie to oznaczało że problem może tkwić w sterownikach karty sieciowej, lub wynikać z ustawień systemu.

Aby wyeliminować router lub okablowanie, należy użyć polecenia ping adres_bramy - komunikaty "Upłynął limit czasu żądania" lub "Host docelowy jest nieosiągalny", mogą oznaczać nie tylko usterkę sprzętową (router, kabel), ale także z poprawną konfiguracją połączenia sieciowego (błędnie wpisana brama).

Aby sprawdzić konfigurację połączenia sieciowego, należy wpisać polecenie : ipconfig /all.

Istotne są pozycje : adres IP, maska, brama, oraz serwery DNS. Informacje o poprawnej konfiguracji powinniśmy uzyskać od dostawcy internetowego.

Kędra Przemysław

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 25465 )
Array ( [docId] => 25465 )

Array ( [docId] => 25465 )