Jak uniknąć oszustw stosowanych przez firmy pozycjonerskie

Autor: Rafał Janus
Data: 07-05-2014 r.

Firmy zajmujące się pozycjonowaniem stron, dzięki swoim działaniom są w stanie wprowadzić stronę wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Takie usługi świadczy coraz więcej firm.  Jak w każdej branży, i w pozycjonowaniu możemy spotkać nierzetelne firmy, lub sprzedawców którzy nie podadzą nam na tacy wszystkich istotnych informacji.

Dobrze przygotowana oferta powinna zawierać kilka elementów. Pozycją obowiązkową jest lista fraz do pozycjonowania, poszerzona o propozycję słów kluczowych stworzonych przez firmę pozycjonerską. Powinny w niej znaleźć się również informacje o obecnych pozycjach naszej strony pod proponowanymi frazami. Ważne jest również abyśmy poznali średnią miesięczną liczbę wyszukań każdej z fraz, najlepiej w dopasowaniu ścisłym - inne typy dopasowań mogą znacznie zawyżyć liczbę gdyż obejmują również frazy podobne.

Istnieje szereg sposobów rozliczania pomiędzy firmą pozycjonerską a klientem, najpopularniejszym na Polskim rynku jest model płatności za efekt stosowany przez znakomitą większość polskich firm SEO. Podążamy jednak coraz częściej za modą idącą z zachodu gdzie podstawowym modelem rozliczeń za usługi SEO jest płatności abonamentowa.

Wspomniana metoda jest przejrzysta, ponieważ umowa jasno określa za co, ile należy zapłacić. Płatność następuje dopiero wtedy, gdy strona jest wysoko za czym przeważnie idzie ruch na stronie. Metoda ta jest opłacalna dla obu stron, ponieważ klient opłaca jedynie namacalne działania firmy pozycjonerskiej, które w większości przypadków przekładają się na zyski dla firmy. Dla pozycjonera wiąże się z największym ryzykiem finansowym, gdyż musi ona odrobić w okresie wysokich pozycji koszty poniesione w okresie ich braku. Model ten jest często określany przez pozycjonerów jako najdroższy.

Płatność za konwersję to jednorazowa opłata, naliczana w przypadku wystąpienia wspólnie ustalonego zjawiska uznawanego za sukces. Termin 'konwersja' odnosi się do osiągnięcia określonego celu, np. dla sklepu internetowego będzie to ilość kupionych produktów. Płatnością jest wtedy ustalona stawka bądź procent od wartości zakupu, dzięki zauważalnemu ruchowi na stronie sklepu wygenerowanemu przez firmę pozycjonerską. W przypadku programów rządowych czy inicjatyw społecznych, może to być ilość pobranych dokumentów bądź wypełnionych wniosków. Miernikiem kampanii brandingowych może być każde 100 czy 1000 unikalnych odwiedzin. Ta forma rozliczeń jest najbardziej opłacalna dla klienta,  jednak ze względu na brak gwarancji zaistnienia konwersji mimo skutecznych działań, np. towar jest droższy niż u konkurencji, firmy pozycjonerskie podpisują umowy z takim modelem rozliczenia niezmiernie rzadko, większość w ogóle nie bierze pod uwagę tego modelu.

Rafał Janus

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 34816 )
Array ( [docId] => 34816 )

Array ( [docId] => 34816 )