Jak usunąć wpis w Dodaj Usuń

Autor: Kędra Przemysław
Data: 16-05-2012 r.

Instalując oprogramowanie na komputerze, dodawane są wpisy do narzędzia w Panelu Sterowania "Dodaj lub Usuń programy". W przypadku prawidłowego odinstalowania programu, wpisy te powinny zostać usunięte - okazuje się, że nie zawsze tak jest (zwłaszcza, gdy program usuwamy ręcznie).

Aby pozbyć się zbędnego wpisu w liście aktualnie zainstalowanych programów (Panel Sterowania -> Dodaj lub Usuń programy), konieczna jest modyfikacja rejestru systemowego.

Aby otworzyć rejestr przechodzimy do menu Start -> Uruchom i wpisujemy: regedit

Teraz musimy rozwinąć gałąź odpowiadającą za wpisy zainstalowanych programów: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall

Kolejnym krokiem jest usunięcie klucza o takiej samej nazwie jaką ma program, którego nie chcemy, aby wyświetlał się w narzędziu "Dodaj lub Usuń programy", np. chcąc usunąć wpis Total Commandera, usuwamy klucz o nazwie Totalcmd (HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Totalcmd)

 

Wykonując jakiekolwiek zmiany w rejestrze, warto wykonać kopię zapasową na wypadek gdyby zastosowane zmiany spowodowały nieprawidłowe działanie systemu.

Aby wykonać kopię zapasową rejestru należy przejść do menu Start -> Uruchom i wpisać: %SystemRoot%\system32\restore\rstrui.exe

W okienku, które nam się wyświetli wybieramy przycisk Utwórz punkt przywracania i klikamy przycisk Dalej. Kolejnym krokiem jest wpisanie nazwy punktu przywracania – najlepiej coś co będzie charakteryzowało aktualny stan systemu – i kliknięcie przycisku Utwórz.

Kędra Przemysław

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 25373 )
Array ( [docId] => 25373 )