Jeżeli chcemy dodatkowo zabezpieczyć nasz komputer przed atakami z zewnątrz, powinniśmy wyłączyć możliwość korzystania z konta gościa. Konto gościa umożliwia logowanie się do systemu w przypadku, gdy nie posiadamy na nim własnego konta.
Konto gościa możemy wyłączyć zarówno z poziomu konsoli systemowej oraz ustawień zarządzania użytkownikami. W pierwszym przypadku uruchamiamy menu Start -> Uruchom i wpisujemy "cmd" a następnie: net user Gość /active:no
Gdybyśmy chcieli cofnąć zmiany wystarczy wpisać: net user Gość /active:yes
W drugim przypadku przechodzimy do panelu sterowania i znajdujemy w nim ikonę konta użytkowników.
Po wejściu do ustawień konta użytkowników klikamy na odnośnik "Zarządzaj innym kontem" i sprawdzamy czy konto gościa jest wyłączone. Jeżeli tak nie jest, to klikamy na konto "Gość" i w nowym oknie wybieramy przycisk "Wyłącz". Od teraz konto gościa powinno być wyłączone.