Serwis działa na terenie USA, ale zrealizowanie tego rodzaju pomysłu w każdym innym miejscu na świecie nie jest trudne do wyobrażenia. Jak sama nazwa wskazuje, Publicstuff.com dotyczy publicznych spraw, czyli wszystkiego co dzieje się w obrębie danego miasta czy miejscowości i dotyczy jego mieszkańców.
Serwis jest platformą komunikacyjną, łączącą mieszkańców danego rejonu z urzędem odpowiedzialnym za to miejsce (np. urzędem dzielnicy czy urzędem miasta).
Jak działa Publicstuff.com
Po rejestracji w serwisie publicstaff.com, użytkownik może zgłosić bezpośrednio przez serwis awarie, usterki lub inne niedogodności, zaistniałe na terenie miasta. Można utyskiwać tu na dziury w jezdni, nielegalne składowisko śmieci, zepsutą latarnie, znak drogowy itd.
W celu zgłoszenia takiej usterki, użytkownik musi wysyłać do serwisu opis awarii i zdjęcie zrobione telefonem. Oczywiście wszystkiego dokonuje się przy pomocy mobilnej aplikacji działającej na iOS, Androidzie i Black Berry OS (jest też możliwość SMS).
System posiada system geolokalizacji, a więc sam odnajduje miejsce dodania „requestu” i zaznacza je na ogólnodostępnej mapie, a także na liście zadań do rozwiązania. Wszystkie dane są poddawane weryfikacji, a następnie zostają wysłane do odpowiedniej jednostki w urzędzie. Na tym jednak działanie serwisu się nie kończy.
Publicstuff.com monitoruje losy zgłoszonego zadania od momentu opublikowania w serwisie, aż do ukończenia realizacji. W tym czasie zadanie odpowiednio zmienia status i informuje o etapie wykonania. Wszyscy użytkownicy mogą „podłączyć” się do zadania, komentując i śledząc postęp prac. Docelowo ma powstać też system punktacji dla użytkowników, którzy zgłaszają usterki.