Wyłączenie niepotrzebnych powiadomień w Windows 10

Data: 22-09-2016 r.

Zdarza się, że niektóre aplikacje zbyt głośno i często informują nas o nowym zdarzeniu. Bywa to denerwujące.

Żeby wyłączyć ciągłe powiadamianie należy kliknąć na Systemy i dalej na Powiadomienia i akcje. Jeżeli nie chcemy słyszeć sygnałów przy każdym mailu, to należy kliknąć na program mailowy i przestawić suwak na Sygnał dźwiękowy po otrzymaniu powiadomienia na WYŁ. W tym samym miejscu istnieje możliwość włączenia i wyłączenia innych funkcji powiadomień. Można też całkowicie zabronić aplikacjom pozostawiania komunikatów w centrum powiadomień. W tym celu przełącznik należy przestawić na Wył.

Aktywowanie czasów spokoju

Jeżeli zamierzamy popracować w spokoju, to można tymczasowo wyłączyć wszelkie powiadomienia. W tym celu prawym przyciskiem myszy należy kliknąć w ikonę centrum powiadomień na pasku zadań i wybrać aktywowanie czasów spokoju. W ten sam sposób można ponownie aktywować powiadomienia.

Szybki dostęp przez okno powiadomień

Centrum powiadomień nie tylko wyświetla liczne powiadomienia w oknie, ale ponadto umożliwia szybki dostęp do często używanych funkcji. Oto kilka przykładów:

WLAN: Klikając na nazwę sieci bezprzewodowej przerywa się bezprzewodowe połączenie z Internetem.

• Tryb tabletowy: Zmienia klasyczny wygląd Windowsa z pulpitem i menu Start na wersję z kafelkami zoptymalizowaną dla urządzeń ze sterowaniem dotykowym.

• Połącz: W ten sposób można przenieść treści TV i muzykę na inne urządzenia. Pojawia się tylko, gdy komputer jest połączony poprzez WLAN.

• Wszystkie ustawienia: Otwiera panel sterowania.

• Pozycja: Klikając w ten przycisk można łatwo wyłączyć funkcję lokalizowania, np. przez GPS.

• Tryb samolotowy: W ten sposób można rozłączyć wszystkie połączenia bezprzewodowe w komputerze, czy to WLAN, Bluetooth, GPS, NFC, czy UMTS. Jest to szczególnie praktyczne, gdy chcemy korzystać z notebooka w samolocie lub szpitalu, lub oszczędzić energię.

Indywidualne przydzielenie szybkiego dostępu

W ustawieniach pod pozycją System/Powiadomienia i akcje, klikając w dodaj/usuń szybką akcję można ustawić, które cztery ustawienia pojawiają się na najwyższym pasku szybkiego dostępu. W tym celu suwak obok akcji należy ustawić na WŁ lub WYŁ. W przyszłości po kliknięciu w symbol godziny, zobaczy się nie tylko kalendarz i aktualny czas. Dodatkowo w kalendarzu będą zaznaczone wszystkie nasze ustalone terminy wydarzeń. Warunkiem jest jednak, aby użytkownik stosował aplikacje mailowe i/lub kalendarzowe. Na razie nie udaje się to jeszcze z terminami Outlooka.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 39522 )
Array ( [docId] => 39522 )