Czym jest marketing partyzancki (guerilla marketing)

Autor: Stwora Sylwia
Data: 11-06-2012 r.

Marketing partyzancki nazywany również guerilla marketingiem - to rodzaj działań marketingowych opartych na niekonwencjonalnych, często niemal skandalizujących formach reklamy, które niskim kosztem przyniosą maksymalną skuteczność w postaci pozyskania zainteresowania jak największej liczby odbiorców.

Podstawowe założenia marketingu partyzanckiego

Najważniejszą zasadą działania marketingu partyzanckiego jest minimum wysiłku, a maksimum efektów. Wykorzystuje on posiadane przez firmę zasoby i możliwości, realizowany jest wszędzie tam, gdzie obecna jest grupa docelowa. Buduje relacje na linii firma-klient posługując się znajomością zachowań społecznych. Inwestuje on w wyobraźnię, czas, wiedzę i kreatywność.

Techniki promocji wykorzystywane przez guerilla marketing dopasowywane są do grupy docelowej.

Przykłady marketingu partyzanckiego

Marketing partyzancki przejawia się w takich działaniach, jak m.in. pisanie sprayem na murach, przyklejanie wlepek w miejscach publicznych (szkolnych korytarzach, w przejściach podziemnych, w środkach komunikacji miejskiej), organizowaniu eventów (pokazy freestyle’u koszykarskiego).

Dobrym przykładem tego typu działań na rynku światowym jest firma Harley Davidson, która bardziej skupia się na kreowaniu pewnego stylu życia opartego na wolności i niezależności niż na reklamie samych motocykli. W Polsce markami, które zdecydowały się na promocję poprzez marketing partyzancki było Play, Heyah oraz Frugo.

Partyzantka w Internecie

Marketing partyzancki w sieci można podzielić na dwa rodzaje działań. Pierwsze opierają się na popularnych portalach i forach, które łatwo mogą trafić do relatywnie dużej liczby osób. Dobrym przykładem jest tutaj Wykop.pl, serwis opierający się na klikaniu w różnego rodzaju linki przez sporą społeczność internetową. Do drugiej grupy należą miejsca (np. strony, blogi) umożliwiające nam budowanie społeczności. Przykład – Twitter lub Blip.

Guerilla marketing najlepiej sprawdza się w małych i średnich przedsiębiorstwach, gdzie nie można sobie pozwolić na wykorzystanie sporych funduszy na reklamę i promocję.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 25558 )
Array ( [docId] => 25558 )

Array ( [docId] => 25558 )