Podstawowe założenia marketingu partyzanckiego
Najważniejszą zasadą działania marketingu partyzanckiego jest minimum wysiłku, a maksimum efektów. Wykorzystuje on posiadane przez firmę zasoby i możliwości, realizowany jest wszędzie tam, gdzie obecna jest grupa docelowa. Buduje relacje na linii firma-klient posługując się znajomością zachowań społecznych. Inwestuje on w wyobraźnię, czas, wiedzę i kreatywność.
Techniki promocji wykorzystywane przez guerilla marketing dopasowywane są do grupy docelowej.
Przykłady marketingu partyzanckiego
Marketing partyzancki przejawia się w takich działaniach, jak m.in. pisanie sprayem na murach, przyklejanie wlepek w miejscach publicznych (szkolnych korytarzach, w przejściach podziemnych, w środkach komunikacji miejskiej), organizowaniu eventów (pokazy freestyle’u koszykarskiego).
Dobrym przykładem tego typu działań na rynku światowym jest firma Harley Davidson, która bardziej skupia się na kreowaniu pewnego stylu życia opartego na wolności i niezależności niż na reklamie samych motocykli. W Polsce markami, które zdecydowały się na promocję poprzez marketing partyzancki było Play, Heyah oraz Frugo.