Jakie są cele marketingu

Autor: Woźniak Wojciech
Data: 10-07-2012 r.

Cele stawiane działaniom marketingowym różnią się od tych, ustalanych dawniej, gdy głównym założeniem było sprzedanie produktu klientowi bez względu na potrzeby, jakie chciał on zaspokoić. Obecnie marketing skupia się na kliencie i umożliwieniu mu spełnienia swoich potrzeb.

Marketing kiedyś i dziś

Niegdyś głównym celem, który stawiany był przed działaniami związanymi z marketingiem, było spełnienie założeń przedsiębiorstwa związanych z maksymalizacją jego zysków. W dzisiejszych czasach działanie skupione jedynie na potrzebach przedsiębiorstwa byłoby skazane na niepowodzenie.

Obecnie klient nie jest zmuszony do korzystania z oferty jedynie kilku przedsiębiorstw. W dzisiejszych czasach na rynku znajduje się bardzo dużo firm, które mogą wyprodukować dowolny produkt. Działanie marketingowe powinno skupić się więc na spełnianiu potrzeb klienta, tak aby zachęcić go do zakupu.

Dlatego też popularne staje się tworzenie rynków niszowych lub spełnianie potrzeb już istniejących, czy wręcz tworzenie nowych potrzeb zakupowych.

Cele marketingowe

Aktualnie nadrzędne cele marketingowe, które ustala się podczas działań związanych z planowaniem działań marketingowych, są następujące:

  • wytworzenie i utrzymanie u klienta nowej potrzeby - wiąże się to często z wprowadzaniem na rynek nowych towarów, a działanie marketingowe ma zapewnić utrzymanie popytu na produkt,
  • przeprowadzenie analizy rynku w celu określenia potrzeb konsumentów, tak aby firma mogła je spełnić i zapewnić sobie zyski,
  • budowanie trwałych relacji pomiędzy firmą a klientem, w szczególności lojalności do firmy. Takie działanie jest potrzebne na obecnych rynkach, gdzie bardzo szybko można stracić klienta,
  • zdobycie nowych klientów poprzez obietnice dostarczenia im usług oraz produktów najlepszych jakościowo, ważne jest, aby te obietnice pokrywały się z działaniami. W innym przypadku przedsiębiorstwo nadwyręży swój wizerunek i doświadczy strat.


Zobacz także:

Woźniak Wojciech

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

  • Kancelaria Prawna Iurisco Edyta Przybyłek

    ul. Zgrzebnioka 28, 40-520 Katowice

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Majcherczyk

    ul. Stawowa 4 lok. 39, 41-200 Sosnowiec

    Wyświetl wizytówkę
  • THE N.E.W.S. LAW CENTER Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

    ul. Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • adwokat Wojciech Rudzki - kancelaria adwokacka

    Józefa Piłsudskiego 40/4 Kraków 31 - 111

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Robert Dudkowiak

    ul. Jana Pawła II 11 lok. 5, 62-300 Września

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Adwokacka Adwokata Piotra Sęka

    ul. Narutowicza 44 lok. 20, 90-135 Łódź

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radców Prawnych ARVE M.Kusztan & R.Ponichtera Sp. K.

    ul. Czysta 4, 50-013 Wrocław

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marek Foryś

    ul. Słupecka 9/1, Gdynia

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria MERITUM

    ulica Westerplatte 13/5, 31-033 Kraków

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Tymiński

    Łukowska 9 Lok. 126, 04-133 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
Array ( [docId] => 25595 )
Array ( [docId] => 25595 )

Array ( [docId] => 25595 )