Personalizacja w internecie nowym trendem marketingowym

Autor: Kulik Katarzyna
Data: 27-04-2012 r.

Internet jest jednym z najpopularniejszych narzędzi marketingowych. Posiada nie tylko największy zasięg, ale również umożliwia dostosowanie działań marketingowych do indywidualnych potrzeb każdego odbiorcy. Czy personalizacja w internecie staje się nowym trendem marketingowym? Czy rzeczywiście jest skuteczna?

Czym jest personalizacja?

Personalizacja nie jest niczym innym jak pełnym dostosowaniem przekazywanych informacji do indywidualnych zainteresowań i wymagań odbiorcy. Zarówno ogólne kampanie reklamowe kierowane do szerokiego grona odbiorców, jak też promocje obejmujące dużą grupę klientów zaczynają być zastępowane spersonalizowanymi komunikatami skierowanymi do konkretnych klientów.

Personalizacja to nic innego, jak wyjście naprzeciw oczekiwaniom klienta. Znalezienie punktu zaczepnego (np. zainteresowania czy branża, w której dana osoba pracuje) w celu przedstawienia mu specjalnie przygotowanych ofert. Celem tego rodzaju działania jest komunikacja z klientem w taki sposób, aby on miał poczucie zainteresowania danej firmy swoją osobą.

Nie tylko spoty reklamowe

Jednak personalizacja w internecie nie polega jedynie na zaprezentowaniu klientowi konkretnych reklam, które poniekąd odpowiadają jego potrzebom. Personalizacja jako trend marketingowy jest procesem o wiele bardziej złożonym. Przeciętny internauta ma na co dzień do czynienia nie tylko z kampaniami reklamowymi, ale również ze spersonalizowanymi wiadomościami, a nawet wynikami wyszukiwania (np. w Google).

Obecna technika jest na tyle rozwinięta, że do oczekiwań konkretnej osoby są dopasowane wszelkiego rodzaju informacje w sieci. W ten sposób klient ma zagwarantowaną odpowiednio dobraną dawkę informacji bez konieczności osobistego wyszukiwania ich w sieci. Dobrze przygotowana kampania personalizacyjna zasugeruje konkretnemu odbiorcy materiały, które z pewnością będę odpowiadać jego oczekiwaniom.

Czy personalizacja jest skuteczna?

Wbrew pozorom personalizacja może być niezwykle skutecznym działaniem marketingowym. Odpowiednio dobrane komunikaty, które są dostosowane do potrzeb konkretnego klienta, mają zwiększoną szansę wzbudzenia zainteresowania odbiorcy danym produktem czy usługą. Poza tym sama świadomość klienta, że prezentowany przekaz został zaprezentowany z myślą o jego potrzebach, zwiększa również przychylność odbiorcy do przedstawianej oferty.

Personalizacja jest dosyć nowym zabiegiem marketingowym na polskim ryku. Jednak jej działanie, polegające na ścisłym dopasowaniu prezentowanych komunikatów do wymogów klientów, pozytywnie wpływa na odbiór konkretnej oferty oraz na poziom zainteresowania nią.

Kulik Katarzyna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 25495 )
Array ( [docId] => 25495 )

Array ( [docId] => 25495 )