Czym jest personalizacja?
Personalizacja nie jest niczym innym jak pełnym dostosowaniem przekazywanych informacji do indywidualnych zainteresowań i wymagań odbiorcy. Zarówno ogólne kampanie reklamowe kierowane do szerokiego grona odbiorców, jak też promocje obejmujące dużą grupę klientów zaczynają być zastępowane spersonalizowanymi komunikatami skierowanymi do konkretnych klientów.
Personalizacja to nic innego, jak wyjście naprzeciw oczekiwaniom klienta. Znalezienie punktu zaczepnego (np. zainteresowania czy branża, w której dana osoba pracuje) w celu przedstawienia mu specjalnie przygotowanych ofert. Celem tego rodzaju działania jest komunikacja z klientem w taki sposób, aby on miał poczucie zainteresowania danej firmy swoją osobą.
Nie tylko spoty reklamowe
Jednak personalizacja w internecie nie polega jedynie na zaprezentowaniu klientowi konkretnych reklam, które poniekąd odpowiadają jego potrzebom. Personalizacja jako trend marketingowy jest procesem o wiele bardziej złożonym. Przeciętny internauta ma na co dzień do czynienia nie tylko z kampaniami reklamowymi, ale również ze spersonalizowanymi wiadomościami, a nawet wynikami wyszukiwania (np. w Google).
Obecna technika jest na tyle rozwinięta, że do oczekiwań konkretnej osoby są dopasowane wszelkiego rodzaju informacje w sieci. W ten sposób klient ma zagwarantowaną odpowiednio dobraną dawkę informacji bez konieczności osobistego wyszukiwania ich w sieci. Dobrze przygotowana kampania personalizacyjna zasugeruje konkretnemu odbiorcy materiały, które z pewnością będę odpowiadać jego oczekiwaniom.