Projektowanie strony internetowej

Autor: Woźniak Wojciech
Data: 30-08-2012 r.

Przymierzając się do otwarcia sklepu internetowego należy opracować projekt strony włączając w to użyteczne funkcje, które ułatwią klientom zakupy. Czytając dalej dowiesz się, jakie funkcje i elementy są najbardziej istotne i co warto uwzględnić w projekcie.

Postaw na użyteczność

Posiadając świetny asortyment, ale mało funkcjonalne oprogramowanie przedsiębiorca sam skazuje się na mały obrót miesięczny. Jedynie silnie zmotywowana do zakupu osoba np. taka, która znalazła towar nieoferowany w innych sklepach, sfinalizuje transakcję, lecz będą to rzadkie przypadki. Wyjątkiem będzie sklep, który jest monopolistą w niszy rynkowej. Jednak wtedy może sprowokować innych przedsiębiorców do szybkiego utworzenia konkurencji i przejęcia rynku.

Poza działaniami marketingowymi, przeprowadzeniem badań rynku i posiadaniem świetnego towaru, najważniejsze staje się właściwe oprogramowanie sklepu. Wielu przedsiębiorców stara się oszczędzać na oprogramowaniu lub korzysta z darmowych skryptów. Tę sytuację można porównać do posiadania towaru, rozpoczęcia działań marketingowych i zdobywania klientów, ale braku lokalu, w którym produkty można sprzedawać.

Przedsiębiorca musi zainwestować w dobry skrypt, nawet kosztem działań marketingowych. Z czasem mając mało klientów i korzystając z darmowych metod marketingowych sklep z dobrym oprogramowaniem i towarem zacznie zdobywać stałych klientów i rozpoznawalność, przez co zyska środki na dalszy marketing. Natomiast posiadając kiepskie oprogramowanie a świetny asortyment i budżet na marketing, sklep i tak nie zyska rozgłosu.

Utraconych klientów trudno odzyskać, a zmiana oprogramowania wymaga wyłączenia strony, co sprawia, że w tym czasie nikt nie dokona zakupów, a osoba, która pierwszy raz znajdzie się na stronie sklepu może uznać, że już on nie istnieje. Dlatego też od samego początku należy stawiać na użyteczność i przygotowany na zamówienie skrypt.

Najważniejsze funkcje

Klienci cenią sobie takie funkcje, jak:

  • koszyk - który umożliwia tworzenie listy towarów, które zostaną zakupione,
  • przechowalnia – działa podobnie jak koszyk, jednak jest to lista przyszłych zakupów,
  • informowanie o dostępności – w przypadku braku towaru funkcja ta umożliwia mailowe poinformowanie klienta, kiedy będzie on dostępny,
  • automatyczne podliczanie wydatków –często jest integrowana z koszykiem i na bieżąco oblicza, ile będą kosztowały zamówione towary,
  • możliwość założenia konta stałego klienta,
  • zaawansowana wyszukiwarka towarów,
  • warto zadbać również o odpowiednie rozmieszczenie elementów na stronie i przydzielenie towarów do właściwych kategorii.


Zobacz także:

Woźniak Wojciech

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 25601 )
Array ( [docId] => 25601 )

Array ( [docId] => 25601 )