PKN wychodzi ze stanowiska, że termin należy stosować konsekwentnie w takiej formie, w jakiej został zapisany w podstawowej normie terminologicznej, tj. ISO 9000. A terminologia w danej dziedzinie powinna być spójna dla norm i wszystkich publikacji.
Dlatego wdrażając systemy zarządzania na bazie określonych norm, należało by stosować termin „audit”.
Ale w praktyce to już zależy od danej organizacji, jaki termin będzie stosować. Warto jest jednak przy wyborze danego terminu konsekwentnie go stosować w całej dokumentacji systemowej i w wielu terminach pochodnych oraz ich odmianach, np. auditowany, auditor, audicie/audytowany, audytor, audycie.
Gdyby jednak organizacja stosowała w dokumentacji dwie odmiany tego terminu (co się zdarza z uwagi na specjalne niezwracanie uwagi na ten element, czy też automatyczne korekty programu edytorskiego), to nie należy uznać tego jako problem. Niemniej jednak może to stanowić swego rodzaju „szum” informacyjny. W niniejszej publikacji dla ujednolicenia zastosowany będzie termin „audit”.