Wzory pism w procedurach administracyjnych dostępne on-line

Data: 06-08-2013 r.

Uproszczenie otoczenia prawnego dla wykonywania działalności gospodarczej, umożliwienie przedsiębiorcom wykonywania procedur administracyjnych przez Internet i udostępnienie on-line wzorów pism wykorzystywanych w procedurach administracyjnych – to główne założenia ustawy o standaryzacji niektórych wzorów pism w procedurach administracyjnych.

Projekt przygotowany przez Ministerstwo Gospodarki został właśnie skierowany do konsultacji społecznych i uzgodnień międzyresortowych. Jak twierdzi resort – Jest to pierwszy krok w kierunku pełnej elektronizacji procedur administracyjnych. Udostępnienie wzorów pism do procedur administracyjnych w Internecie ma przyczynić się do podwyższenia standardu usług świadczonych przez administrację publiczną. Dzięki temu dojdzie także do usprawnienia e–administracji – zapewnia Ministerstwo.

Właściwe organy będą miały obowiązek udostępnienia wzoru pisma w postaci dokumentu elektronicznego. W ten sposób udostępnionych zostanie 71 wzorów pism w procedurach administracyjnych. Jeśli właściwy minister nie udostępni wzoru, przedsiębiorca będzie mógł skorzystać z ogólnego wzoru, który zostanie określony przez ministra właściwego do spraw gospodarki, na podstawie przepisów ustawy o swobodzie działalności gospodarczej.

Standaryzacja wzorów pism w procedurach administracyjnych umożliwi ich elektronizację. Ministerstwo Gospodarki zapewnia również, że wprowadzone zostaną jednolite w skali kraju, wzory pism dotyczące m.in. wniosków o: wydanie zezwolenia, wpis do rejestru, zmianę danych w zezwoleniu lub w rejestrze, wydanie licencji czy zgłoszenia danej działalności właściwemu organowi.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 25802 )
Array ( [docId] => 25802 )

Array ( [docId] => 25802 )