Szkolenia i egzaminy pracowników produkcyjnych

Autor: Bartłomiej Zamostny
Data: 29-04-2014 r.

Pracownicy podlegają szkoleniom i egzaminom z zakresu umiejętności realizacji zadań zgodnie ze standardami funkcjonującymi w przedsiębiorstwie. Szkolenia i egzaminy są określone i zaplanowane w matrycy kompetencji. Wpisana do matrycy data jest terminem, do którego pracownik produkcyjny jest zobowiązany uzyskać wyznaczone umiejętności. Szkolenia realizowane są na podstawie kart standaryzacji.

Pracownicy podlegają systemowi egzaminowania dla uzyskania stopnia kwalifikacji w wymaganym zakresie obsługi stanowiska oraz dla sprawdzenia i utrzymania kwalifikacji. Egzaminy mają na celu sprawdzenie nabytych umiejętności i zgodności wykonywania zadań z przyjętym lub zmienionym standardem oraz weryfikacji standardów na podstawie uwag pracowników (w ramach rozwoju standardów pracy). Egzaminy przeprowadzane są przez szefa produkcji według planu szkoleń określonych w matrycy. Plan ten powinien być podany do wiadomości wszystkim pracownikom.

 

Egzamin stopnia 2 dokonywany jest przez pomiar czasu i ocenę metody realizacji operacji na stanowisku zgodnie z kartą standaryzacji dla pięciu pełnych cykli operacji według kryteriów określonych w karcie egzaminu stanowiskowego.

Egzamin stopnia 3 dokonywany jest przez:

  • pomiar czasu i ocenę metod realizacji zabiegów na stanowisku zgodnie z kartą standaryzacji konserwacji (dotyczy to realizacji jednej pełnej konserwacji),
  • pomiar czasu i analizę metod realizacji zabiegów na stanowisku zgodnie z kartą standaryzacji przezbrojenia (dotyczy to realizacji jednego pełnego przezbrojenia),
  • obserwację i pomiar czasu trwania zabiegu/drobnej naprawy oraz efekt realizacji.

Egzamin stopnia 4 dokonywany jest poprzez sprawdzenie efektywności szkolenia oraz komunikacji mistrza ze szkolonym wg kryteriów określonych w karcie egzaminu mistrzowskiego.

Egzaminy walidacyjne realizowane są z określoną częstotliwością:

  • Stopień 2 i 3 raz na 3 miesiące,
  • Stopień 4 raz na każdych trzech szkolonych pracowników.

Częstotliwość szkoleń powinna być dostosowana do specyfiki przedsiębiorstwa.

Bartłomiej Zamostny

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 34838 )
Array ( [docId] => 34838 )