Spółka A. chce zorganizować na swój koszt przewóz pracowników do zakładu pracy i z powrotem do miejsca zamieszkania. Zamierza zawrzeć w tym celu umowy z firmami zewnętrznymi. Wynagrodzenie dla tych firm za usługi transportowe ma być określone ryczałtowo w wysokości uzależnionej od wybranej trasy oraz ilości kursów. Nie ma zaś tu znaczenia liczba osób korzystających z transportu.
Jeśli chodzi o zapotrzebowanie na transport w danym dniu, to spółka planuje stworzyć wewnętrzną aplikację, uwzględniającą liczbę zgłoszeń (np. w przypadku pierwszej zmiany - na godzinę przed jej zakończeniem) osób chętnych do skorzystania z przewozu. Jednakże nie jest pewne, czy wszyscy zgłoszeni faktycznie uczestniczyć będą w danym kursie. Spółka nie planuje tworzenia imiennych list osób korzystających z transportu pracowniczego.
Z przewozu będą korzystały także inne osoby, to jest kandydaci do pracy oraz pracownicy innych firm. Będzie to dodatkowo utrudniać określenie osób faktycznie korzystających z usług przewozowych.