Aby wydział komunikacji właściwy dla Twojego miejsca zamieszkania mógł wydać dokument prawa jazdy, musi najpierw otrzymać komplet dokumentów, za których przesłanie odpowiada Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego, w którym został przez Ciebie pozytywnie zaliczony egzamin państwowy. Po przesłaniu dokumentów przez WORD, wydział komunikacji ma 14 dni na załatwienie wszelkich czynności niezbędnych do wydania prawa jazdy.
Komplet dokumentów z Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego powinien zawierać: zaświadczenie o ukończeniu kursu dla osób ubiegających się o prawo jazdy, orzeczenie lekarskie oraz wniosek o wydanie dokumentu z potwierdzonym pozytywnym wynikiem egzaminu państwowego na daną kategorię. W przypadku osoby niepełnoletniej potrzebna jest zgoda rodziców lub opiekunów na odbiór dokumentu prawa jazdy (dotyczy osób ubiegających się o kat. A1, B1 lub T).
Z kolei osoba, która zdała egzamin powinna dostarczyć do wydziału komunikacji swoją fotografię o wymiarach 3,5cm x 4,5 cm. Zdjęcie powinno być aktualne, wyraźne oraz przedstawiać osobę bez nakrycia głowy i bez okularów z ciemnymi szkłami. Ponadto głowa powinna być ujęta w lewym półprofilu z widocznym lewym uchem.