Chevrolet Spark I generacji, wytwarzany w latach 2005-2009 przez koncern General Motors (właściciel marki Chevrolet) nie był nowym modelem. Kiedy upadła koreańska spółka Daewoo, jej część zajmującą się produkcją aut osobowych przejął amerykański koncern General Motors. W efekcie tego przejęcia, mały Daewoo Matiz po retuszach i kuracjach odmładzających dostał nowe życie pod nazwą Chevrolet Spark. W 2009 roku GM zaprezentowało nowego Chevroleta Sparka II generacji, dużo bardziej atrakcyjnego od poprzednika, który naprawdę może wielu osobom podobać się, także z uwagi na swój masywny wygląd.
Zalety Chevroleta Sparka, to dobra ergonomia i widoczność z kabiny oraz rozsądny stosunek ceny auta do jego jakości. Użytkownicy Sparków narzekają na mało precyzyjne skrzynie biegów oraz na spore zużycie paliwa. Rywale rynkowi Chevroleta Sparka, to nowe modele VW Group, czyli: Volkswagen up!, Skoda Citigo oraz Seat Mii. Spark walczy o rynek także z takimi autami, jak: Fiat Panda, Kia Picanto, Hyundai i10, Renault Twingo, Opel Agila i bliźniaczy Suzuki Splash, a także Suzuki Alto. Inni konkurenci Sparka, to „trojaczki z Kolina”, czyli Toyota Aygo, Peugeot 107 oraz Citroen C1.
Żeby stać się w Polsce właścicielem najtańszego, nowego Chevroleta Sparka występującego wyłącznie z nadwoziem pięciodrzwiowym, trzeba zapłacić co najmniej 32 900 zł za wersję bazową LS z silnikiem benzynowym 1.0 68 KM. Lepiej wyposażona odmiana LS+ czyli z klimatyzacją i silnikiem benzynowym 1.0 68 KM kosztuje 34 090 zł, zaś z silnikiem benzynowym 1.2 81 KM 35 690 zł.