Citroen C1

Kategoria: Autosegment A
Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 30-06-2012 r.

Citroen C1 to małe miejskie auto klasy mini, czyli zaliczane do segmentu A. Produkcja modelu C1 uruchomiona została w 2005 roku. Citroen C1 to jeden z efektów współpracy koncernu PSA Peugeot Citroen oraz japońskiej Toyoty, w efekcie czego powstały jeszcze Toyota Aygo i Peugeot 107, tworząc wspólnie rodzinę „Trojaczków z Kolina”.

Trojaczki z Kolina dlatego, że te trzy małe auta, różniące się tak naprawdę detalami w postaci znaczka producenta, czy kształtem reflektorów, produkowane są w fabryce TPCA (skrót od: Toyota Peugeot Citroen Automobile) w miejscowości Kolin w Czechach. Citroen C1 przechodził kilka modernizacji, w tym ostatni face lifting w 2012 roku. Citroen C1 występuje w wersji 3 i 5-dzrzwiowej z trzycylindrowym silnikiem benzynowym Toyoty 1.0 68 KM.

 

Zalety tego małego autka, to duża przestrzeń dla kierowcy i pasażerów jak na tak małe auto oraz niskie zużycie paliwa. Minusem jest jednak słabe wyciszenie kabiny oraz słaba widoczność z wnętrza, ograniczona słupkami bocznymi oraz kształtem szyb. Rynkowi rywale Citroena C1, to m.in. bliźniacze Peugeot 107 i Toyota Aygo, a także: m.in. nowe modele VW Group, czyli: Volkswagen up!, Skoda Citigo oraz Seat Mii. Citroen C1 walczy o rynek także z takimi autami, jak: Renault Twingo, Ford Ka, Opel Agila i bliźniaczy Suzuki Splash, a także Suzuki Alto.

Żeby stać się w Polsce właścicielem najtańszego, nowego Citroena C1 w podstawowej wersji wyposażenia Attraction z jedynym dostępnym silnikiem 1.0 68 KM i trzydrzwiowym nadwoziem, zapłacić trzeba co najmniej 28 600 zł. Lepiej wyposażona odmiana Seduction z nadwoziem 5-drzwiowym kosztuje 33 tys. zł, zaś z automatem 35 600 zł. 5-drzwiowa odmiana Vitamin, to wydatek rzędu 35 600 zł, zaś z automatem 38 200 zł.

Ceny używanych Citroenów C1 z początku produkcji, czyli 2005 roku, zaczynają się od ok. 12 tys. zł, zaś auto z 2006 roku kupić można za kwotę od 15 do 17 tys. zł. Młodsze auta z lat 2008-2009 zaczynają się od ok. 17 tys. zł, zaś dwulatki z 2010 roku kosztują od 21 do nawet 27 tys. zł, w zależności od wersji, stanu technicznego, pochodzenia auta oraz jego przebiegu./oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl

Mieszkowski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 27396 )
Array ( [docId] => 27396 )

Array ( [docId] => 27396 )