Pierwszy Fiat 500, produkowany w latach 1957-1976, był tanim samochodzikiem, który zmotoryzował Włochy, podobnie jak model 126p Polskę. Wytwarzany od 2007 roku Fiat 500 nie ma być jednak autem tanim, jak modele Seicento czy Panda. To mały, ale luksusowy pojazd, nawet w standardowej wersji dobrze wyposażony i kosztujący w bazowej wersji tyle, co dobrze wyposażona Panda, której podzespoły zresztą 500-ka wykorzystuje.
Rynkowi konkurenci produkowanego w fabryce Fiat Auto Poland w Tychach, to m.in. nowe modele VW Group, czyli: Volkswagen up!, Skoda Citigo oraz Seat Mii. Fiat 500 walczy o rynek także z takimi autami, jak: Fiat Panda, Kia Picanto, Hyundai i10, Opel Agila i bliźniaczy Suzuki Splash, a także Suzuki Alto. Inni konkurenci 500-ki, to „trojaczki z Kolina”, czyli Toyota Aygo, Peugeot 107 i Citroen C1 oraz niektóre auta segmentu B, czyli także auta małe. Zalety Fiata 500, poza oczywiście niebanalnym wyglądem zewnętrznym i stylową aranżacją wnętrza, to dobra widoczność oraz dobre skrzynie biegów. Użytkownicy Fiatów 500 narzekają jednak na nieprecyzyjny ich zdaniem układ jezdny oraz niekorzystny stosunek jakości do ceny.