Dacia Sandero to auto segmentu B, czyli zaliczane do klasy samochodów małych, produkowane w Rumunii przez należącą do koncernu Renault Dacię. Produkcja modelu Sandero zaczęła się w 2008 roku. Wcześniej Sandero pod marką Renault oferowana była w Brazylii. Dacia Sandero powstała na płycie podłogowej Nissan B, znanej z innych modeli Dacii, Nissana Micry oraz Renault Modus.
Sandero występuje wyłącznie w wersji pięciodrzwiowy hatchback. Model wykorzystuje wiele elementów innych aut Dacii, np. deska rozdzielcza jest identyczna jak w modelu Logan i Duster. Te same są także silniki i podzespoły, pochodzące w głównej mierze od Renault. Ciekawa jest odmiana Sandero Stepway, bogato wyposażona i wyglądem przypominająca auta typu cross-over. Dacia Sandero to rynkowy konkurent takich aut, jak: Nissan Micra, Opel Corsa, Renault Clio, Ford Fiesta, Seat Ibiza, Peugeot 207 a teraz nowy 208, Citroen C3, Honda Jazz, Skoda Fabia, Fiat Punto Evo/Grande Punto, Kia Rio oraz Hyundai i20.
Zaletami modelu Sandero jest praktyczne wnętrze i duża ilość miejsca dla kierowcy i pasażerów. Auto ma także korzystny stosunek jakości do ceny. Minusem jest slab wyciszenie wnętrza, bardzo przeciętne wykonanie oraz sprawiające wrażenie tandetnych plastiki we wnętrzu. Minusem jest także duża utrata wartości z uwagi na mały prestiż marki. Jeśli komuś wady Sandero jednak nie przeszkadzają, nie kupi się auta segmentu B tak tanio jak Sandero i z tak bogatym wyposażeniem.
Żeby stać się w Polsce właścicielem nowej Dacii Sandero w bazowej wersji Access, z silnikiem benzynowym 1.2 75 KM 16V wystarczy kwota 29 900 zł. Lepiej wyposażona odmiana Laureate BL2 z silnikiem benzynowym 1.6 84 KM i instalacją LPG kosztuje 42 850 zł, zaś z silnikiem wysokoprężnym 1.5 90 KM dCi FAP 46 550 zł. Wspomniana wyżej odmiana Stepway 2 z silnikiem benzynowym 1.6 84 KM i instalacją gazową kosztuje 43 890 zł, zaś z silnikiem wysokoprężnym 1.5 90 KM dCi FAP 47 590 zł.
Ceny używanych Dacii Sandero z początków sprzedaży czyli 2008 roku, zaczynają się od ok. 15-16 tys. zł za zadbany egzemplarz bezwypadkowy z pierwszej ręki. Młodsze auta z 2009 i 2010 roku kosztują od 19 do 26 tys. zł, choć za 26 tys. zł można kupić także roczny egzemplarz z 2011 roku.
oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl
Zobacz także: