Mitsubishi Galant

Kategoria: Autosegment D
Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 29-09-2012 r.

Mitsubishi Galant to jeden z przedstawicieli segmentu D, czyli klasy średniej, w Polsce mniej popularny od swoich konkurentów. Produkcja modelu Galant ma już długą tradycję i rozpoczęła się w 1969 roku. Aktualny model, czyli dziewiąte już wcielenie Mitsubishi Galanta w produkcji znajduje się od 2006 roku.

Mitsubishi Galant to jeden z najpopularniejszych i najlepiej sprzedających się modeli tej japońskiej marki. Produkcja Galanta I generacji obejmuje lata 1969-1973, Galant II produkowany był w latach 1973-1976, Galant III 1976-1980, Galant IV 1980-1984, Galant V 1984-1988, Galant VI 1987-1992, zaś VII generacja modelu produkowana była w okresie 1992-1997.

Pierwsze siedem generacji Galanta, pozycjonowane było przez producenta w segmencie C, czyli w klasie niższej średniej. Produkowany w latach 1996-2006 Galant VIII generacji oraz aktualne, IX wcielenie modelu, to już auta nieco większe, zaliczane do segmentu D, czyli klasy średniej. Nazwa modelu Galant pochodzi od francuskiego słowa „rycerski”.

 

Zalety Mitsubishi Galanta, to duża ilość przestrzeni dla kierowcy i pasażerów, duże bagażniki, szczególnie w odmianie kombi, dobre właściwości jezdne oraz zasługujące na uznanie źródła napędu. Krytykę użytkowników zbiera natomiast wysokie zużycie paliwa w wersjach benzynowych oraz wyciszenie, które mogłoby być lepsze. Jako, że Mitsubishi Galant nie jest dostępny w polskiej sieci sprzedaży, utrudnione może być także serwisowanie, zaś zakup oryginalnych części w autoryzowanej sieci, może być bardzo kosztowny i wymagający czasu potrzebnego na sprowadzenie niezbędnych elementów.

Konkurenci Mitsubishi Galanta, to Honda Accord, Toyota Avensis i Mazda 6 oraz europejskie auta klasy średniej, jak: Volkswagen Passat, Opel Vectra/Insignia, Ford Mondeo, Renault Laguna, Audi A4, Seat Exeo, Skoda Superb, Citroen C5, Peugeot 407 oraz Hyundai Sonata.

Ceny używanych 10-letnich Mitsubishi Galant z 2002 roku wahają się od 9 do 16 tys. złotych. Ośmioletnie auta z 2004 roku, wyceniane są na 20-25 tys. złotych, zaś trzylatki z 2009 roku u kosztują około 50 tys. złotych. Na rynku wtórnym dominują egzemplarze sprowadzone przez indywidualnych importerów z Europy oraz z USA, gdzie Galant to dość popularne auto. Uważnie sprawdzajmy szczególnie auta rodem z USA, gdyż ryzyko kupienia powypadkowego auta, które powinni trafić do kasacji, jest tu szczególnie duże.

oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl

Mieszkowski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 27542 )
Array ( [docId] => 27542 )