Saab 9-3

Kategoria: Autosegment D
Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 29-09-2012 r.

Saab 9-3 to jedna z bardziej atrakcyjnych propozycji na używane auto segmentu D, czyli klasy średniej, w grupie premium. Produkcja Saaba 9-3 pierwszej generacji rozpoczęta została w 1998 roku, gdy model ten zastąpił popularnego w swoim czasie Saaba 900. Pierwszy Saab 9-3 był tak naprawdę wręcz zmodernizowaną 900-ką. Druga generacja Saaba 9-3, spokrewniona z Oplem Vectrą, zadebiutowała w 2002 roku.

Saab to marka w ostatnich latach borykająca się z problemami finansowymi, a wręcz grozi jej zniknięcie z rynku. Są starania mające utrzymać markę Saab przy życiu, jednak często pojawiają się sprzeczne komunikaty. Przez wiele lat produkcji aut, Saab wyprodukował jednak kilka interesujących modeli, mających swoich wiernych fanów. Jednym z ciekawszych i młodszych modeli marki Saab, jest wytwarzany w latach 2002-2011 model 9-3 drugiej generacji. Saab 9-3 dostępny jest z nadwoziem sedan, kombi i cabrio.

Saab 9-3 II powstał we współpracy szwedzkiej marki z koncernem General Motors. W efekcie czego zaprezentowany w 2002 roku Saab 9-3 zbudowany został na tej samej platformie co Opel Vectra C. Po raz pierwszy w samochodzie marki Saab, zastosowano tutaj także silnik wysokoprężny. W 2008 roku Saab 9-3 przeszedł modernizację, zaś w 2011 roku, wskutek finansowych problemów firmy, produkcja aut została wstrzymana.

 

Główne zalety Saaba 9-3, to atrakcyjny wygląd auta, ciekawy, inny niż w wielu autach segmentu design wnętrza, a przede wszystkim kokpitu, dobra ergonomia oraz wydajna wentylacja i ogrzewanie. Minusem auta jest wysokie zużycie paliwa w autach z silnikiem benzynowym. Użytkownicy narzekają na wysokie ceny części zamiennych i serwisu autoryzowanego, zaś tańszych zamienników brakuje.

Rywale rynkowi Saaba 9-3, to Volvo S60, Mercedes klasy C, BMW serii 3 oraz Audi A4, a także Opel Vectra, Volkswagen Passat, Ford Mondeo, Toyota Avensis, Honda Accord, Renault Laguna, Peugeot 407, Mazda 6, Skoda Superb i Citroen C5.

Używany Saab 9-3 II generacji z początków produkcji w 2002 roku kosztuje od 14 do 23 tys. złotych. Ośmiolatki z 2004 roku wyceniane są na 17 do 40 tys. złotych, auta sześcioletnie z 2006 roku, wyceniane są na 22 do 45 tys. złotych, czterolatki z 2008 roku kosztują 25 do 65 tys. złotych, przy czym najdroższe są wersje cabrio. Duża część Saabów 9-3 została sprowadzona przez indywidualnych importerów, a auta kupione w Polsce i z pierwszej ręki, to niezwykła rzadkość.

oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl

Mieszkowski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 27536 )
Array ( [docId] => 27536 )