Bentley Mulsanne to luksusowe auto o charakterze sportowym, zaliczane do segmentu G, czyli aut sportowych. Produkcja modelu Mulsanne, dostępnego wyłącznie w wersji sedan czterodrzwiowy, rozpoczęła się w 2010 roku. Nazwa modelu pochodzi od najdłuższego prostego odcinka na słynnym torze wyścigowym Le Mans. W ofercie marki Bentley Mulsanne zastąpił model Arnage.
Bentley Mulsanne to sukcesor tradycji modelu Mulsanne turbo, który produkowany był od 1982 roku i który był pierwszym autem brytyjskiej marki, wyposażonym w turbosprężarkę. Tylne światła modelu Mulsanne fanom marki kojarzyć się mogą z z modelem Continental Flying Spur z lat 50. Model Mulsanne, wytwarzany ręcznie w brytyjskim mieście Crewe od 2010 roku, zaprojektowany został przez Raula Pirisa.
Bentley Mulsanne napędzany jest widlastym, ośmiocylindrowym silnikiem o pojemności 6,75 litra i mocy 512 KM. Dzięki takiej mocy nawet to ciężkie, ważące więcej niż 2,5 tony luksusowe auto, dysponuje świetnymi osiągami. Bentley Mulsanne wyposażony jest w napęd na tył, który przenoszony jest za pośrednictwem 8 stopniowej skrzyni automatycznej. Ciekawostką zastosowaną w tym aucie jest układ, dzięki któremu podczas spokojnej jazdy 4 z 8 cylindrów są odłączane, co znacznie obniża zużycie paliwa.
Rynkowymi konkurentem Bentleya Mulsanne, są: Aston Martin Rapide, Maybach, Maserati Quattroporte oraz Rolls-Royce Ghost.
W Polsce nowy Bentley Mulsanne w wersji limuzyna, czyli sedan czterodrzwiowy, z silnikiem 6,75 litra i mocy 512 KM oraz z automatyczną skrzynią ośmiostopniową, kosztuje 363 820 euro, czyli ok. 1 481 856 złotych. Używanego Bentleya Mulsanne autorowi niniejszego opracowania nie udało się w Polsce znaleźć, prawdopodobnie z uwagi na wysokie ceny nawet egzemplarzy kilkuletnich. To raczej auto dla szejka arabskiego.
oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl