Maserati GranTurismo to typowo sportowe auto z nadwoziem typu coupe, zaliczane do segmentu G. Produkowany od 2007 roku model GranTurismo, zastąpił w ofercie włoskiej marki model Coupe i jednocześnie zapełnił lukę w ofercie firmy, która powstała po zaprzestaniu produkcji modelu Shamal, co stało się w 1995 roku.
Model GranTurismo to auto ciekawe także z tego względu, że powstał w efekcie współpracy Maserati oraz słynnej super marki Ferrari, w czym bez wątpienia pomógł fakt, że obie marki należą do włoskiego giganta, jakim jest koncern FIAT. Wspólnie z Ferraro opracowano silnik napędzający model GranTurismo. Wyglądem Maserati GranTurismo kojarzyć się może z Ferrari 599 GTB Firano, na co wpływ może mieć fakt, że obydwa auta zaprojektowane zostały w studio designerskim Pininfarina.
Najwięksi rynkowi konkurenci Maserati GranTurismo, to m.in. Aston Martin V8 Vantage, Jaguar XK, Audi R8, Alfa Romeo 8C Competizione oraz Mercedes SLS.
W Polsce nowe Maserati Gran Turismo z silnikiem 4.2 405 KM i sześciostopniowym automatem, kosztuje 141 800 euro, czyli ok. 578 544 zł. Droższa odmiana S z silnikiem 4.2 440 KM kosztuje 152 600 euro, czyli ok. 622 608 złotych, zaś najdroższa wersja S Cambio Corsa z silnikiem 4.7 440 KM i 6 stopniowym automatem, to wydatek 159 900 euro, czyli ok. 652 392 zł.
Używane pięcioletnie Maserati GranTurismo z 2007 roku, kosztuje ok. 230 tys. złotych. Ceny czterolatków z 2008 roku wahają się od 240 do 250 tys. złotych, zaś za auto trzyletnie z 2009 roku zapłacić trzeba ok. 280-290 tys. złotych. Roczne Maserati GranTurismo z 2011 roku to wydatek od 400 do 480 tys. złotych. Podaż używanych aut marki Maserati jest w Polsce bardzo mała, na co bez wątpienia wpływają wysokie ceny aut tej włoskiej firmy.
oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl