Porsche Cayman to sportowe coupe zaliczane do segmentu G, produkowane od 2005 roku. Cayman to auto dwuosobowe z nadwoziem coupe, który jest następcą rynkowym modelu 968, spokrewnionym z Boxsterem 987, czyli drugiej generacji.
Porsche Cayman wypełnił w ofercie niemieckiego producenta lukę, powstałą po wycofaniu z produkcji sportowego coupe modelu 968. Nazwa modelu Cayman pochodzi od nazwy odmiany krokodyla, a nie jak błędnie niektórzy myślą, od wysp Kajmanów, czyli Cayman Islands. Właściwie można śmiało powiedzieć, że Porsche Cayman, to właściwie Boxster z nadwoziem coupe.
Do głównych zalet Porsche Caymana, podobnie jak innych aut tego niemieckiego producenta, zaliczyć można świ
etne silniki i właściwości jezdne, oraz dobre wykonanie i wyciszenie kabiny. Minusem modelu Cayman jest stosunek jakości do ceny oraz słaba widoczność, a także wysokie koszty serwisowania modelu. Konkurencja dla Porsche Caymana, to bliźniaczy niemal Boxster oraz Audi TT, Mercedes SL oraz Nissan 370Z.
Żeby stać się w Polsce właścicielem nowego Porsche Cayman z silnikiem 2.9 265 KM ze skrzynią manualną, zapłacić trzeba 60 599 euro, czyli 254 515 zł, zaś z automatem 7 PDK 64 209 euro, czyli 269 677 zł. Mocniejsza odmiana R z silnikiem 3.4 330 KM i automatem 7 PDK kosztuje 86 836 euro, czyli 364 711 złotych.
Droższa wersja S z silnikiem 3.4 320 KM i automatem 7 PDK to koszt 78 056 euro, czyli 327 835 złotych, zaś najdroższa odmiana S Black Edition 3.4 330 KM z automatem 7 PDK, to wydatek aż 84 472 euro, czyli ok. 354 782 złote.
Ceny używanych 6-letnich Porsche Cayman z 2006 roku wahają się od 80 do 160 tys. złotych. Duża część aut oferowanych na rynku wtórnym pochodzi z indywidualnego importu, co oznacza ryzyko trafienia na auto powypadkowe lub co najmniej z dużym przebiegiem. Trzyletni Cayman z 2009 roku, kosztuje od 130 do 170 tys. złotych.
oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl