Celica to jeden z najbardziej znanych modeli Toyoty, słynący swojego czasu z udziałów w rajdach samochodowych. To właśnie Toyotą Celicą ścigali się i wygrywali tacy mistrzowie świata, jak Didier Auriol, Carlos Sainz czy Juha Kankunnen. Toyota Celica pierwszej generacji produkowana była w latach 1973-1978, Celica II 1977-1982, Celica III 1982-1986, Celica IV 1985-1990, Celica V 1989-1994, Celica VI 1993-1999, zaś ostatnia, siódma generacja Celicy, to okres produkcji 1999-2006. Jako następcę Celiki uważany jest nieznany w Polsce model Scion tC. Marka Scion należy do Toyoty i auta tej marki sprzedawane są głównie w USA i Kanadzie.
Zalety Toyoty Celiki, to dobre właściwości jezdne oraz zasługujące na uznanie źródła napędu, a także koszty zakupu i eksploatacji dające się utrzymać na stosunkowo niskim poziomie, co nie znaczy, że jest to auto tanie. Użytkownicy Toyot Celica, narzekają na słabe wyciszenie kabiny, przeciętną jakość materiałów wykończeniowych we wnętrzu oraz na słabą widoczność z kabiny, co jest zresztą charakterystyczne dla aut sportowych.
Rynowi konkurenci Toyoty Celiki, to takie auta jak m.in. Nissan 350 Z, Mazda MX-3 i MX-6, Nissan 100 NX, Audi TT, Mercedes SLK oraz BMW Z4.