Volvo C70 pierwszej generacji, produkowane było w latach 1997-2005 w wersjach: cabrio z miękkim dachem oraz coupe. Wytwarzana od 2005 roku druga generacja Volvo C70 występuje wyłącznie w wersji coupe cabrio z twardym, składanym dachem. Mimo wysokiej ceny i luksusowego charakteru, Volvo C70 udało się zdobyć mocną pozycję na światowych rynkach, w czym pomaga dobra sprzedaż w bogatych krajach oraz w USA. Według producenta, Volvo C70 nawiązuje do historycznych modeli Volvo P1800 oraz Volvo Sport P1900 oraz uważa się go za następcę modelu Volvo 780.
Główne zalety Volvo C70, to oprócz rzecz jasna luksusowego charakteru i wysokiego prestiżu, spora ilość miejsca dla kierowcy i pasażerów oraz dobrze skonstruowane wentylacja i ogrzewanie. Wadami Volvo C70 są wysokie zużycie paliwa, zaś niektórzy użytkownicy narzekają także na układ jezdny. Rynkowa konkurencja Volvo C70, to głównie Audi A5 cabrio oraz BMW serii 3 w wersji cabrio.
Nowe Volvo C70 Kinetic z silnikiem wysokoprężnym 2.0 150 KM D3 kosztuje od 164 900 złotych, zaś z automatem 6 Geartronic 173 900 złotych. Odmiana Kinetic z silnikiem benzynowym 2.5 230 KM T5 z automatem, to wydatek rzędu 205 900 złotych, a wersja z mocniejszym silnikiem diesla 2.0 D4 177 KM i automatem, to koszt 181 700 złotych. Najdroższa odmiana Summum z silnikiem benzynowym 2.5 230 KM T5 z automatem 5 Geartronic, kosztuje 225 100 złotych.