Jeep Wrangler

Kategoria: Autosegment I
Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 15-07-2012 r.

Jeep Wrangler to klasyczny samochód terenowy, zaliczany do segmentu I. Wrangler to jeden z najbardziej znanych samochodów terenowych na świecie oraz trwałe wytrzymałe auto, z powodzeniem radzące sobie w rajdach typu off-road. Produkcja modelu rozpoczęła się w 1987 roku, zaś w 2006 roku do sprzedaży wszedł Jeep Wrangler III generacji.

Produkcja Jeepa Wranglera I generacji rozpoczęła się w 1987 roku i trwała do 1995 roku. W 1997 roku zadebiutował Wrangler II wytwarzany do 2006 roku. Dostępna obecnie na rynku III już generacja modelu Wrangler, weszła do produkcji w 2006 roku.

Zalety Jeepa Wranglera, to przede wszystkim świetne radzenie sobie w terenie, dobra widoczność z wnętrza kabiny i dobre silniki. Minusem tego auta jest według jego użytkowników duże zużycie paliwa, mało miejsca w środku oraz zbyt słabe wyciszenie wnętrza. Jednak należy pamiętać o tym, że Wrangler to samochód wielozadaniowy na bezdroża, a nie komfortowy SUV dla rodziny na wakacyjne wojaże. Wszystko zależy więc od tego, czego oczekujemy od Wranglera. Jeśli dobrego radzenia sobie z jazdą w terenie, nawet wyczynową, Wrangler będzie dobrym wyborem.

Głównymi konkurentami Jeepa Wranglera, będą małe Suzuki Jimny oraz duży Land Rover Defender. Inni konkurenci Wranglera, to m.in.: Mitsubishi Pajero, Nissan Pathfinder i Toyota Land Cruiser oraz Land Rover Discovery. Wrangler może być także alternatywą dla bardziej luksusowych SUV-ów, jak: Mercedes GL i Volvo XC90 oraz dla Mercedesa GLK, Volvo XC60, BMW X3, Audi Q5 i Q7, BMW X5, Mercedes ML oraz Hyundai Santa Fe i Kia Sorento.

Nowy Jeep Wrangler w bazowej odmianie 3-drzwiowej, krótkiej, w specyfikacji Sport Command-Trac z sinikiem wysokoprężnym 2.8 CRD 200 KM kosztuje od 119 133 zł, w wersji Mountain Command-Trac 2.8 CRD 200 KM z automatem 128 154 zł, zaś z Sahara Command-Trac z silnikiem benzynowym 3.6 284 KM z automatem 136 617 złotych. Wersja przedłużona, 5-drzwiowa Unlimited w bazowej odmianie Sport Command-Trac z sinikiem wysokoprężnym 2.8 CRD 200 KM, kosztuje od 133 176 zł, wersja z Sahara Command-Trac z silnikiem benzynowym 3.6 284 KM i automatem 150 660 złotych, zaś droższa odmiana Rubicon Rock-Trac z silnikiem benzynowym 3.6 284 KM i automatem, 163 587 złotych.

Ceny używanych 10-letnich Wranglerów z 2002 roku wahają się od 30 do ok. 37 tys. złotych. Należy jednak pamiętać, że Wrangler to dla jednych szpanerskie auto do miasta, a dla innych prawdziwa terenówka do ciężkiej codziennej pracy w trudnym terenie lub zabawka na rajdy po wertepach. I na te ostatnie auta trzeba szczególnie uważać, gdyż późniejsze naprawy mogą być bardzo kosztowne.

oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl

Mieszkowski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 27680 )
Array ( [docId] => 27680 )