Mercedes GL

Kategoria: Autosegment I
Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 11-07-2012 r.

Mercedes GL to duży, luksusowy SUV, zaliczany do segmentu I, w grupie aut terenowo-rekreacyjnych premium. Produkcja modelu GL, będącego największym autem terenowym w ofercie Mercedesa, rozpoczęła się w 2006 roku. Od 2012 roku dostępny jest Mercedes GL II generacji, oznaczony symbolem X166.

Mercedes GL zaprojektowany został z myślą o podboju rynku amerykańskiego i jego produkcja odbywa się w USA. Model GL miał zastąpić starego już, terenowego Mercedesa klasy G, jednak obydwa auta, mające zresztą inny charakter, produkowane są równolegle. Mercedes G dużo wspólnego ma z mniejszym modelem klasy M. Różnicą są gabaryty i fakt, że klasa GL występuje w wersji 7-osobowej.

Pierwsza generacja Mercedesa GL, X164, to lata produkcji 2006-2012, zaś od 2012 roku dostępny jest nowy Mercedes GL, oznaczony X166. Zaletami modelu GL, są dobre silniki i skrzynie biegów, duża ilość miejsca dla kierowcy, pasażerów i bagażu oraz wysoki poziom oferowanego bezpieczeństwa. Minusem Mercedesa GL jest stosunek jakości auta do ceny oraz duże zużycie paliwa.

Główni konkurenci rynkowi Mercedesa GL, to duże luksusowe SUV-y, jak np.: Range Rover Sport, Cadillac Escalade, Toyota Land Cruiser V8, Porsche Cayenne, Volkswagen Touareg i Audi Q7. Mercedes GL może być także alternatywą dla mniejszychod niego SUV-ów, jak: BMW X5, Mercedes ML, Lexus RX, Volvo XC60, Mercedes GLK, Audi Q5. Inna opcja, to zakup luksusowego auta segmentu F.

 

Nowy Mercedes GL w mocnej odmianie 63 AMG z silnikiem benzynowym 5.5 558 KM z 7-stopniowym automatem 7G-Tronic Plus Speedshift AMG, kosztuje 621 tys. złotych. Zwykła odmiana 350 4 MATIC z silnikiem diesla 3.0 211 KM BlueTec 347 tys. zł, zaś wersja 350 4MATIC z silnikiem wysokoprężnym 3.0 265 KM CDI BlueEFFICIENCY, to wydatek rzędu 349 tys. zł.

Ceny używanych, sześcioletnich Mercedesów GL z 2006 roku, wahają się od 100 do 150 tys. zł, w zależności od stanu technicznego oraz przebiegu auta. Duża część oferty to auta sprowadzone, nierzadko z USA. Trzeba więc dokładnie sprawdzać takie auta, gdyż ryzyko kupienia auta powypadkowego i z dużym przebiegiem jest ogromne, a kwota 150 tys. zł pozwala na zakup średniej wielkości SUV-a grupy premium i to nowego.

oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl

Mieszkowski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 27665 )
Array ( [docId] => 27665 )