Mitsubishi Pajero

Kategoria: Autosegment I
Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 11-07-2012 r.

Mitsubishi Pajero to duży samochód terenowy zaliczany do segmentu I, będący także konkurencją dla dużych, luksusowych aut crossover SUV klasy premium. Produkcja modelu Pajero rozpoczęła się w 1982 roku i w niektórych krajach auto znane jest pod nazwą Montero. Aktualna IV generacja Mitsubishi Pajero oferowana jest od 2006 roku.

Mitsubishi Pajero, to prawdziwe terenowe auto, które bezdroży się nie boi i wygrywało nawet rajdy Paryż-Dakar. Od początku produkcji w 1982 roku, model Pajero kupiło ok. 3 milionów osób. Pierwsza generacja Pajero, to lata 1982-1991, II 1990-2000, III 2000-2006 i od 2006 roku Pajero IV. W międzyczasie produkowana była mała odmiana Pajero Pinin (1999-2004). Model Pajero w niektórych krajach znany jest jako Mitsubishi Montero.

Zalety modelu Pajero, to świetne właściwości jezdne w terenie, dobra widoczność i dobre skrzynie biegów. Użytkownicy Pajero skarżą się na duże zużycie paliwa i zbyt słabe wyciszenie kabiny pasażerskiej. Najwięksi rynkowi konkurenci Mitsubishi Pajero to: Toyota Land Cruiser, Nissan Patrol oraz Land Rovery Discovery i Defender. Alternatywą może być także duży, luksusowy SUV, jak np.: Mercedes GL, Range Rover Sport, Cadillac Escalade, Jeep Cherokee, Porsche Cayenne, Volkswagen Touareg i Audi Q7. Pajero może być także alternatywą dla BMW X5, Mercedesa ML, Lexusa RX, Volvo XC60, Mercedesa GLK czy Audi Q5 i Q7.

 

Nowe Mitsubishi Pajero oferowane jest aktualnie wyłącznie w przedłużonej 5-drzwiowej wersji. Podstawowa odmiana Invite z silnikiem wysokoprężnym 3.2 DID 200 KM kosztuje od 173 tys. złotych, nieco lepiej wyposażona odmiana Intense 3.2 DID 200 KM z automatem, to koszt 195 900 złotych, zaś najdroższa odmiana Instyle z silnikiem jw. i automatem, to koszt 222 990 złotych.

Ceny używanych 10-letnich Mitsubishi Pajero z 2002 roku wahają się od 20 do 40 tys. złotych, w zależności od przebiegu i stanu technicznego auta. Dużo egzemplarzy pochodzi jednak z indywidualnego importu i oprócz tego, że mogą być powypadkowe, to także po używaniu do rajdów, szczególnie krótka wersja 3-drzwiowa (!). Zakup Pajero dla kogoś, kto potrzebuje prawdziwego auta terenowego, będzie dobry. Trzeba jednak przed zakupem dokładnie sprawdzić interesujące nas auto. Używane 5-letnie Pajero z 2007 roku, to koszt od 50 do nawet blisko 100 tys. złotych.

oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl

Mieszkowski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 27668 )
Array ( [docId] => 27668 )