Nissan Juke

Kategoria: Autosegment I
Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 08-07-2012 r.

Nissan Juke to miejski crossover, zaliczany do segmentu I, choć z uwagi na wymiary, zaliczać się może także do segmentu B. Model Juke powstał w oparciu o technikę z które korzysta m.in. Nissan Micra i Renault Clio, a także nieco większy SUV Nissan Qashqai. Model Juke wyróżnia się przede wszystkim awangardowym wyglądem niczym z filmu science fiction. Produkcja modelu Juke odbywa się od 2010 roku.

Nissan Juke, mały miejski SUV produkowany od 2010 roku, to dobra propozycja dla tych osób, które chcą się czymś wyróżnić w tłumie zwykłych aut segmentu B, czy C. Nissan Juke z uwagi na futurystyczne kształty nadwozia rzuca się w oczy i świetnie się na takie wyróżnienie nadaje. Niecodzienne kształty mają jednak także swoje wady, w postaci słabej widoczności z kabiny, z uwagi małe szyby i ich kształt oraz kształt słupków przednich i tylnych, a także pozycję za kierownicą.

Plusy modelu wskazywane przez jego użytkowników, to dobra wentylacja i ogrzewanie oraz dobre silniki Nissana. Ich minusem jest jednak spory apetyt na paliwo, szczególnie w benzynowych odmianach. Minus Nissana Juke, to także stosunek jakości do ceny: auto jest niewielkie i dość mało praktyczne np. dla rodziny, a przy tym drogie.

Konkurentami rynkowymi Nissana Juke są m.in. Skoda Yeti, Kia Sportage, Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, Renault Koleos, Suzuki Sx4, Fiat Sedici, Dacia Duster. Z uwagi na wymiary i ceny, Nissan Juke konkuruje także z kompaktowymi autami segmentu C, jak m.in. Renault Megane, Volkswagen Golf, Opel Astra, Citroen C4, Peugeot 308, Skoda Octavia, Seat Leon, Toyota Auris, Honda Civic, Fiat Bravo, Kia Ceed i Hyundai i30.

 

Żeby stać się w Polsce właścicielem nowego Nissana Juke w bazowej odmianie Visia z silnikiem benzynowym 1.6 117 KM, dysponować trzeba kwotą co najmniej 57 700 zł i 59 900 zł za nieco bogatszą wersję Acenta. Nissan Juke Acenta z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi 110 KM, to wydatek rzędu od 66 900 zł.

Ceny używanych Nissanów Juke z 2010 roku, czyli początku produkcji i sprzedaży, zaczynają się od 50 tys. zł, przy czym górna granica sięga blisko 80 tys. zł, czyli nawet więcej, niż cena zakupu nowego auta w salonie(!). W tym przypadku należałoby bardziej rozważyć zakup nowego auta na gwarancji, nawet w niższej wersji wyposażenia.

oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl

Mieszkowski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 27652 )
Array ( [docId] => 27652 )

Array ( [docId] => 27652 )