Peugeot 3008

Kategoria: Autosegment I
Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 08-07-2012 r.

Peugeot 3008 to kompaktowe auto typu crossover SUV, zaliczane do segmentu K. Produkcja modelu 3008 rozpoczęła się w 2009 roku. Technicznie auto korzysta z rozwiązań Peugeota 308, czyli auta klasy niższej średniej. Model 3008 posiada jednak zarówno cechy SUV-a, jak i rodzinnego minivana.

Peugeot 3008 to auto specyficzne, które jednym się spodoba, a drudzy go skrytykują. Wyglądem auto przypomina coś pomiędzy nadmuchanym hatchbackiem z wysokim prześwitem, SUV-em oraz rodzinnym minivanem. W ofercie Peugeota model 3008 wypełniać ma lukę pomiędzy kompaktowym modelem 308 SW, czyli kombi, a terenowym Peugeotem 4007, będącym francuską odmianą Mitsubishi Outlandera.

Zaletą modelu 3008, oprócz oczywiście niebanalnego designu, jest duża przestrzeń dla kierowcy i pasażerów oraz dobra ergonomia. Z uwagi na ciekawe skądinąd kształty nadwozia, ograniczona jest jednak bardzo widoczność z auta. Paliwożerne są także silniki benzynowe. Potrafi także szwankować elektronika, której w tym aucie jest niemało.

Konkurentami rynkowymi Peugeota 3008, są: Renault Koleos, Kia Sportage, Hyundai ix35, Nissan Qashqai, Mitsubishi ASX, Dacia Duster, Chevrolet Captiva, Opel Antara oraz Toyota RAV4 i Honda CRV. Z racji charakteru, wymiarów i cen, konkurentami dla Peugeota 3008, mogą być także kompaktowe minivany, jak: siedmioosobowy Peugeot 5008, Renault Scenic/Grand Scenic, Citroen C4 Picasso/Grand Picasso, Opel Zafira, Volkswagen Touran, Seat Altea/Altea XL, Ford Focus C-Max oraz Toyota Corolla Verso.

Żeby stać się w Polsce właścicielem nowego Peugeota 3008 w bazowej odmianie Access z silnikiem benzynowym 1.6 VTi 120 KM, zapłacić trzeba 72 500 zł, zaś z silnikiem wysokoprężnym 1.6 HDi FAP 112 KM 82 900 zł. Lepiej wyposażona odmiana Active z silnikiem benzynowym 1.6 THP 156 KM kosztuje 90 900 zł, zaś z silnikiem wysokoprężnym 2.0 HDi FAP 150 KM 96 500 zł.

Ceny używanych 3-letnich Peugeotów 3008 z początków produkcji, czyli 2009 roku, wahają się od 49 do nawet aż 68 tys. zł. Podobnie jest z dwulatkami z 2010 roku, które także kosztują od 55 do blisko 70 tys. zł, czyli można byłoby już pomyśleć o zakupie auta nowego.

oprac. PM na podstawie: Autocentrum, Otomoto.pl

Mieszkowski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 27642 )
Array ( [docId] => 27642 )