Porsche Cayenne

Kategoria: Autosegment I
Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 11-07-2012 r.

Porsche Cayenne to duży luksusowy SUV zaliczany do segmentu I w grupie aut terenowo-rekreacyjnych premium. Produkcja modelu Cayenne i spokrewnionego z nim VW Touarega, rozpoczęła się w 2002 roku. Cayenne to pierwsze auto Porsche z silnikiem diesla i pierwsze auto nie sportowe tej marki. Od 2010 roku dostępne jest Porsche Cayenne drugiej generacji.

Produkcja modelu Cayenne, opracowanego wspólnie z Volkswagenem, została uruchomiona w 2002 roku, a w 2006 roku auto przeszło poważną modernizację i face lifting. W 2010 roku zadebiutowała II generacja Porsche Cayenne, które w dalszym ciągu korzysta z wielu rozwiązań wspólnych z VW Touaregiem. Obydwa auta korzystają np. z tej samej płyty podłogowej, na bazie której powstaje także Audi Q7.

Do zalet Porsche Cayenne, oprócz oczywiście dużego prestiżu marki i wysokiego poziomu oferowanego komfortu i bezpieczeństwa, należą świetne właściwości jezdne. Auto jest jednak ponadprzeciętnie drogie w zakupie i utrzymaniu oraz nieekonomiczne. Użytkownicy narzekają także na wadliwe skrzynie biegów.

Głównymi konkurentami Porsche Cayenne są VW Touareg, Audi Q7, Mercedes ML i GL, Range Rover, BMW X5, Toyota Land Cruiser, Volvo XC90, Infinity FX, BM X6 oraz Jeep Cherokee. Alternatywą dla Cayenne mogą być także mniejsze luksusowe crossovery, jak np.: Volvo XC60, BMW X3, Mercedes GLK lub Audi Q5.

 

Nowe Porsche Cayenne w bazowej odmianie z silnikiem benzynowym 3.6 300 KM, kosztuje w Polsce 69 757 Euro, czyli ok. 292 979 zł, zaś z 8-stopniowym automatem Tiptronic S, 73 016 Euro, czyli ok. 306 667 złotych. Odmiana z sinikiem wysokoprężnym 3.0 245 KM to koszt 74 013 Euro, czyli ok. 310 854 zł. Najdroższa odmiana Turbo z silnikiem benzynowym 4.8 500 KM i Tiptronikiem, to koszt 144 772 Euro, czyli ok. 608 tys. złotych.

Ceny używanych, 9-letnich Porsche Cayenne z 2003 roku, wahają się od 50 tys. zł, do nawet 90 tys. złotych za wyżej wycenione egzemplarze. Pięcioletnie Cayenne z 2007 roku, to wydatek od 100 do nawet blisko 200 tys. złotych. Duża część aut używanych została sprowadzona, w tym także z USA. Dokładnie więc sprawdzajmy auta przed zakupem, gdyż ryzyko kupna powypadkowego auta z dużym przebiegiem jest naprawdę duże.

oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl

Mieszkowski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 27669 )
Array ( [docId] => 27669 )

Array ( [docId] => 27669 )