Ssangyong Korando

Kategoria: Autosegment I
Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 08-07-2012 r.

Ssangyong Korando to kompaktowe auto typu SUV, zaliczane do segmentu I w grupie samochodów terenowo-rekreacyjnych. Pierwsze dwie generacje Korando z lat 80. i 90. XX wieku, były typowymi terenówkami. Oferowany od 2010 roku Korando III, to już typowy miejski crossover, mogący konkurować z Kią Sportage i innymi niewielkimi SUV-ami.

Historia Ssangyonga Korando jest długa i burzliwa. Pierwsza generacja Korando, produkowana w latach 1988-1996, wyglądem przypominała amerykańskiego Jeepa CJ-7 i wykorzystywała jego rozwiązania techniczne, przy czym było to prawdziwe auto terenowe. Korando II z lat 1996-2006, to także ciężki pojazd terenowy, przez pewien czas wytwarzany przez Daewoo także w Polsce. W 2010 roku, po kilkuletniej przerwie w produkcji, wynikającej z problemów finansowych koreańskiej firmy Ssangyong, zaprezentowano model Korando w III i zupełnie nowym wydaniu.

Korando III to już typowy crossover SUV, wyglądający jak większość tego typu aut, oferowanych w Europie. Jego zalety to dobra ergonomia i widoczność z miejsca kierowcy. Użytkownicy chwalą silniki oraz wentylację i ogrzewanie w Korando III. Krytykę zbierają nieprecyzyjne skrzynie biegów oraz zbyt słabe według niektórych wyciszenie. Konkurentami rynkowymi Ssangyonga Korando są Kia Sportage, Hyundai ix35, Nissan Qashqai, Mitsubishi ASX, Jeep Compass, Opel Antara, Suzuki Grand Vitara, Nissan X-Trail Skoda Yeti, Volkswagen Tiguan, Mitsubishi Outlander i bliźniacze Citroen C-Crosser oraz Peugeot 4007, a także: Mazda CX-7, Kia Sorento, Toyota RAV4 i Honda CRV.

 

Nowy Ssangyong Korando w bazowej odmianie Crystal z silnikiem benzynowym 2.0 150 KM kosztuje 72 200 zł, zaś z silnikiem wysokoprężnym 2.0 e-xDi200 175 KM, 83 tys. zł. Nieco lepiej wyposażona wersja Quartz 4WD z silnikiem benzynowym 2.0 150 KM to wydatek rzędu 87 tys. zł, zaś silnikiem diesla 2.0 e-xDi200 175 KM, 92 tys. zł. Najdroższa odmiana Sapphire 4WD z silnikiem benzynowym 2.0 150 KM wyceniana jest na 92 700 zł, zaś z silnikiem diesla 2.0 e-xDi200 175 KM i automatem, 110 700 zł.

Ceny używanych aut Ssangyong Korando II z lat 1998-2004 wahają się od ok. 10-12 tys. zł, za auta najstarsze, po nawet 30 tys. zł za te młodsze egzemplarze 8-letnie, czyli z 2004 roku. Używane Korando III to na razie rzadkość na rynku wtórnym i najstarsze dwuletnie auta z 2010 roku kosztują ok. 65-70 tys. zł, czyli niewiele mniej niż nowe auto w salonie.

oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl

Mieszkowski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 27645 )
Array ( [docId] => 27645 )

Array ( [docId] => 27645 )