Jak odżywiać się w ciąży

Kategoria: Ciąża i poród
Autor: Pietrzyca Olga
Data: 04-06-2012 r.

Pogląd według którego kobieta w ciąży powinna jeść za dwoje dawno został już obalony. Podstawą diety kobiety spodziewającej się dziecka powinien być zdrowy rozsądek i umiar. Zapotrzebowanie na energię w okresie ciąży wzrasta nieznacznie, natomiast w znacznym stopniu wzrasta zapotrzebowanie na mikro, makro elementy i witaminy.

Dobowa porcja energii przeliczana na kilokalorie powinna w tym okresie wynosić od 220 do 250 kcal. Nie różni się więc ona znaczne z okresu sprzed ciąży. W pierwszym trymestrze zapotrzebowanie nie zmienia się. Dopiero w drugim i trzecim rośnie o około 300 kcal na dobę.

Dieta kobiety ciężarnej ma być zdrowa. Oznacza to pięć, sześć regularnych posiłków w ciągu doby, o niezbyt dużej objętości. Powinna składać się z produktów z pełnego ziarna zbóż, przetworów mlecznych, chudego mięsa i dużych ilości świeżych warzyw i owoców. Nie zapomnij o rybach, ponieważ dostarczają organizmowi cennych nienasyconych kwasów tłuszczowych. Zadbaj o odpowiednią ilość płynów w diecie. Najlepiej posłuży Ci niegazowa woda mineralna.

Niezwykle ważne jest dostarczanie organizmowi wapnia. Potocznie mówi się, że każde dziecko kosztuje nas jeden ząb. Jak w każdym powiedzeniu jest trochę racji. Mała podaż wapnia może powodować problem z uzębieniem. Aby temu zapobiec, należy spożywać produkty mleczne (jogurty, kefiry, maślanki, sery). Oprócz wapnia ważną rolę w prawidłowym rozwoju dziecka odgrywają żelazo, jod, kwas foliowy i witamina A.

Cenne składniki i minerały znajdziesz w następujących produktach: zielona sałata, soja, brokuły, pomidory, jaja, mięso, ryby morskie, wątroba, śledzie, sardynki.

W diecie kobiet ciężarnych niektóre produkty są niewskazane. Należą do nich wędzone ryby, pleśniowe sery i surowe mięso. Nie spożywaj alkoholu, nawet jego małe dawki mogą doprowadzić do wrodzonych wad płodu.

Pietrzyca Olga

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

  • Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Majcherczyk

    ul. Stawowa 4 lok. 39, 41-200 Sosnowiec

    Wyświetl wizytówkę
  • Buszan Suchecka Orłowski Adwokat Radcowie Prawni Sp.p.

    ul. Armii Krajowej 22/2, 81-849 Sopot

    Wyświetl wizytówkę
  • THE N.E.W.S. LAW CENTER Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

    ul. Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • adwokat Wojciech Rudzki - kancelaria adwokacka

    Józefa Piłsudskiego 40/4 Kraków 31 - 111

    Wyświetl wizytówkę
  • KANCELARIA ADWOKACKA Adwokat Michał Gajda

    ul. Księcia Bogusława X 1/3, 70-440 Szczecin

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Robert Dudkowiak

    ul. Jana Pawła II 11 lok. 5, 62-300 Września

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Adwokacka Adwokata Piotra Sęka

    ul. Narutowicza 44 lok. 20, 90-135 Łódź

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radców Prawnych ARVE M.Kusztan & R.Ponichtera Sp. K.

    ul. Czysta 4, 50-013 Wrocław

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marek Foryś

    ul. Słupecka 9/1, Gdynia

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria MERITUM

    ulica Westerplatte 13/5, 31-033 Kraków

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Tymiński

    Łukowska 9 Lok. 126, 04-133 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Prawna Iurisco Edyta Przybyłek

    ul. Zgrzebnioka 28, 40-520 Katowice

    Wyświetl wizytówkę
Array ( [docId] => 28969 )
Array ( [docId] => 28969 )

Array ( [docId] => 28969 )