Jak odżywiać się w ciąży

Kategoria: Ciąża i poród
Autor: Pietrzyca Olga
Data: 04-06-2012 r.

Pogląd według którego kobieta w ciąży powinna jeść za dwoje dawno został już obalony. Podstawą diety kobiety spodziewającej się dziecka powinien być zdrowy rozsądek i umiar. Zapotrzebowanie na energię w okresie ciąży wzrasta nieznacznie, natomiast w znacznym stopniu wzrasta zapotrzebowanie na mikro, makro elementy i witaminy.

Dobowa porcja energii przeliczana na kilokalorie powinna w tym okresie wynosić od 220 do 250 kcal. Nie różni się więc ona znaczne z okresu sprzed ciąży. W pierwszym trymestrze zapotrzebowanie nie zmienia się. Dopiero w drugim i trzecim rośnie o około 300 kcal na dobę.

Dieta kobiety ciężarnej ma być zdrowa. Oznacza to pięć, sześć regularnych posiłków w ciągu doby, o niezbyt dużej objętości. Powinna składać się z produktów z pełnego ziarna zbóż, przetworów mlecznych, chudego mięsa i dużych ilości świeżych warzyw i owoców. Nie zapomnij o rybach, ponieważ dostarczają organizmowi cennych nienasyconych kwasów tłuszczowych. Zadbaj o odpowiednią ilość płynów w diecie. Najlepiej posłuży Ci niegazowa woda mineralna.

Niezwykle ważne jest dostarczanie organizmowi wapnia. Potocznie mówi się, że każde dziecko kosztuje nas jeden ząb. Jak w każdym powiedzeniu jest trochę racji. Mała podaż wapnia może powodować problem z uzębieniem. Aby temu zapobiec, należy spożywać produkty mleczne (jogurty, kefiry, maślanki, sery). Oprócz wapnia ważną rolę w prawidłowym rozwoju dziecka odgrywają żelazo, jod, kwas foliowy i witamina A.

Cenne składniki i minerały znajdziesz w następujących produktach: zielona sałata, soja, brokuły, pomidory, jaja, mięso, ryby morskie, wątroba, śledzie, sardynki.

W diecie kobiet ciężarnych niektóre produkty są niewskazane. Należą do nich wędzone ryby, pleśniowe sery i surowe mięso. Nie spożywaj alkoholu, nawet jego małe dawki mogą doprowadzić do wrodzonych wad płodu.

Pietrzyca Olga

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 28969 )
Array ( [docId] => 28969 )

Array ( [docId] => 28969 )