Zgodnie z art. 83 ust. 6 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, zawiadomienie powinno zawierać nie tylko czas, miejsce i porządek obrad, ale także informację o miejscu wyłożenia wszystkich sprawozdań i projektów uchwał, które mają być przedmiotem prac walnego zgromadzenia oraz informację o prawie członka do zapoznania się z tymi dokumentami.
Jak w praktyce zawiadamiać o obradach walnego zgromadzenia?
Zgodnie z przepisami ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, w przypadku większych spółdzielni, gdzie liczba członków przekroczy 500 osób, walne zgromadzenie może zostać podzielone na części. O czasie, miejscu i porządku obrad walnego zgromadzenia lub jego części zarząd musi zawiadomić wszystkich spółdzielców na piśmie co najmniej 21 dni przed terminem posiedzenia. Jak więc w praktyce należy zgodnie z ustawą zawiadomić o obradach?
W opinii ministerstwa, stosowanie powyższego przepisu, może polegać na:
- zawiadomieniu wszystkich członków spółdzielni, przekazanym listami poleconymi za potwierdzeniem odbioru albo,
- dostarczeniu zawiadomienia wszystkim członkom spółdzielni za pokwitowaniem odbioru (z datą) przez pracowników spółdzielni, na przykład gospodarzy domów,
- zawiadomieniu wszystkich członków spółdzielni w innej formie, spełniającej wymogi ustawy.
Uzupełnieniem powyższego może być wywieszenie zawiadomienia w siedzibie spółdzielni oraz na klatkach schodowych budynków, w których prawa do lokali posiadają członkowie.
Należy mieć również na względzie to, że w zakresie nieuregulowanym ustawą o spółdzielniach mieszkaniowych, w tych sprawach ma zastosowanie również art. 40 § 1 ustawy - Prawo spółdzielcze. W myśl tego przepisu o czasie, miejscu i porządku obrad walnego zgromadzenia zawiadamia się oprócz członków, również związek rewizyjny, w którym spółdzielnia jest zrzeszona oraz Krajową Radę Spółdzielczą.
Zobacz także:
Tagi: nieruchomości, prawo budowlane
