Jak w praktyce zawiadamiać o obradach walnego zgromadzenia?

Kategoria: Prawo budowlane
Autor: Katarzyna Czajkowska-Matosiuk
Data: 19-06-2017 r.

Zgodnie z przepisami ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, w przypadku większych spółdzielni, gdzie liczba członków przekroczy 500 osób, walne zgromadzenie może zostać podzielone na części. O czasie, miejscu i porządku obrad walnego zgromadzenia lub jego części zarząd musi zawiadomić wszystkich spółdzielców na piśmie co najmniej 21 dni przed terminem posiedzenia. Jak więc w praktyce należy zgodnie z ustawą zawiadomić o obradach?

Zgodnie z art. 83 ust. 6 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, zawiadomienie powinno zawierać nie tylko czas, miejsce i porządek obrad, ale także informację o miejscu wyłożenia wszystkich sprawozdań i projektów uchwał, które mają być przedmiotem prac walnego zgromadzenia oraz informację o prawie członka do zapoznania się z tymi dokumentami.

 

W opinii ministerstwa, stosowanie powyższego przepisu, może polegać na:

Uzupełnieniem powyższego może być wywieszenie zawiadomienia w siedzibie spółdzielni oraz na klatkach schodowych budynków, w których prawa do lokali posiadają członkowie.

Należy mieć również na względzie to, że w zakresie nieuregulowanym ustawą o spółdzielniach mieszkaniowych, w tych sprawach ma zastosowanie również art. 40 § 1 ustawy - Prawo spółdzielcze. W myśl tego przepisu o czasie, miejscu i porządku obrad walnego zgromadzenia zawiadamia się oprócz członków, również związek rewizyjny, w którym spółdzielnia jest zrzeszona oraz Krajową Radę Spółdzielczą.

Katarzyna Czajkowska-Matosiuk

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Prowadzenie książki obiektu budowlanego

pobierz

Badanie stanu prawnego nieruchomości

pobierz

Niedozwolone klauzule w umowie pośrednictwa

pobierz

Ustanawianie urządzeń przesyłowych na gruntach

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 40481 )
Array ( [docId] => 40481 )