Każda szkoła w zespole szkół musi mieć własną księgę uczniów

Autor: Agnieszka Kosiarz
Data: 19-12-2014 r.

Każda szkoła prowadzi księgę uczniów do której wpisuje się informacje dotyczące ucznia oraz datę przyjęcia go do szkoły i jej ukończenia. W rozumieniu ustawy o systemie oświaty przedszkole traktuje się jako szkołę, natomiast zespół szkół już nie. Dlatego w zespole powinno się prowadzić księgę uczniów dla każdego typu szkoły, wchodzącej w jego skład.

Księga wychowanków zawiera informacje o nich wraz z datą przyjęcia do placówki, skreślenia lub przeniesienia. Do prowadzenia tej księgi zobowiązane są:

  • specjalny ośrodek szkolno-wychowawczy,

  • specjalny ośrodek wychowawczy,

  • młodzieżowy ośrodek wychowawczy,

  • młodzieżowy ośrodek socjoterapii,

  • ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy oraz

  • placówka zapewniająca opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania - bursa, dom wczasów dziecięcych.

Nie ma podstawy prawnej do prowadzenia księgi uczniów w wersji elektronicznej, a więc musi ona mieć formę papierową. Rozporządzenie dotyczące prowadzenia dokumentacji szkolnej nie zawiera nakazu prowadzenia księgi uczniów ręcznie, nie proponuje też żadnego wzoru tej księgi, więc forma dokonywania zapisów jest dowolna - ważne, by wpisy były zgodne z zapisami rozporządzenia w sprawie dokumentacji.  

Istnieje więc możliwość korzystania z programu obsługującego dziennik elektroniczny do prowadzenia księgi uczniów przy spełnieniu kilku warunków.

Agnieszka Kosiarz, specjalista prawa oświatowego

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Jak oduczyć dziecko przeklinania

pobierz

Nowe zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów

pobierz

Reforma oświaty

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 36248 )
Array ( [docId] => 36248 )