Firma powinna przechowywać PIT-11 nieodebrany przez pracownika

Kategoria: PIT
Data: 02-05-2013 r.

W sytuacji nieodebrania przez pracownika PIT-11 powinien być on dołączony do przechowywanej dokumentacji z adnotacjami poczty dotyczącymi sposobu jego doręczenia. Taki sposób postępowania jest wskazany jako właściwy w Interpretacji indywidualnej dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z 9 marca 2012 r., IBPBII/1/415-1027/11/MK.

Pracodawca powinien nieodebrany PIT-11 przechowywać w swojej siedzibie jako dowód, że dopełnił wszystkich ciążących na nim obowiązków. Pracodawcy, którzy zatrudniają pracowników mają obowiązek przekazać pracownikom w informacje PIT-11 o uzyskanych przez pracownika przychodach. Jeżeli podwładny w ustawowym terminie złożył oświadczenie PIT-12 - pracodawca sporządzi za niego roczne obliczenie podatku - PIT-40. Zdarzają się jednak sytuacje, że podatnik nie odebrał zeznania podatkowego.

W przypadku nie odebrania przez pracownika listu z PIT -11, list i potwierdzenie nie odebrania listu przedsiębiorca powinien przechowywać wraz z egzemplarzem „zeznania podatkowego” wystawionego dla zakładu w archiwum.

Należy pamiętać, że PIT – 11 powinien być przesłany listem poleconym zarówno na adres zamieszkania pracownika znany z dokumentów złożonych przez niego w trakcie trwania stosunku pracy oraz na adres właściwego według miejsca zamieszkania podatnika naczelnika urzędu skarbowego. Ta sama zasada dotyczy rocznego obliczenia podatku, które pracodawca przygotowuje na wniosek pracownika ( PIT-40).

Sylwia Maliszewska, ekspert podatkowy


Zobacz także:

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Najważniejsze zmiany w podatkach 2016 roku

pobierz

Imprezy integracyjne

pobierz

Zmiany w podatkach 2016

pobierz

Sprawdź, jak rozliczać VAT przy okresowym braku sprzedaży

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 30998 )
Array ( [docId] => 30998 )