Wydatki związane z zakupem nagród do konkursu dla klientów przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Kosztami podatkowymi są zarówno koszty, związane bezpośrednio z uzyskiwanym przychodem, jak i koszty pośrednie, których powiązane z konkretnym przychodem nie jest możliwe, jednak ich poniesienie jest racjonalne i korzystne dla prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorstwa. Wydatki na organizację konkursów nie zostały wprawdzie z nazwy wymienione w art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, ale nie są również wymienione w art. 23 ustawy o PIT jako niestanowiące kosztów uzyskania przychodów.
Nie można ich również zakwalifikować jako kosztów reprezentacji, wyłączonych jako koszt podatkowy zapisem w ust. 23 art. 23 ustawa o PIT, ponieważ reprezentacja wiąże się z okazałością i wytwornością, a organizacja konkursu internetowego tych cech nie ma.
Organizując konkurs z nagrodami w Internecie, przedsiębiorca ma konkretny cel – zaprezentować swoją firmę w mediach w taki sposób, aby zwiększyć swoje przychody. Zatem wydane nagrody będą stanowiły koszt uzyskania przychodów, pod warunkiem że fakt ich wydania został odpowiednio udokumentowany.
Wydatek na organizację konkursu internetowego nie ma bezpośredniego związku z przychodem, ponieważ wpływa na jego uzyskanie w sposób pośredni. Jednakże wydatki na jego zorganizowanie i zakup nagród możesz zaliczyć w koszty już w momencie ich poniesienia.