Asystent pomoże podatnikowi dopiero od lipca

Autor: Sylwia Maliszewska
Data: 14-01-2016 r.

Zmiany w administracji podatkowej nie weszły w życie od 1 stycznia. Zostały przesunięte na 1 lipca 2016 r., a to oznacza, że przedsiębiorca będzie musiał jeszcze poczekać na asystenta, który pomoże mu w sprawach podatkowych.

Obecna ekipa rządząca uznała, że uchwalona w lipcu ustawa o administracji podatkowej wymaga kompleksowych zmian organizacyjnych i z wejściem nowych regulacji trzeba poczekać o pół roku.

Centra obsługi

W centrach obsługi podatnik będzie mógł załatwić wiele spraw niezależnie od terytorialnego zasięgu działania naczelnika urzędu skarbowego.

Będzie mógł:

  • złożyć podanie i deklaracje,
  • otrzymać zaświadczenie,
  • uzyskać wyjaśnienie w zakresie przepisów prawa podatkowego, dotyczy to także podmiotów, które dopiero zamierzają podjąć działalność gospodarczą (pomoc przy elektronicznym wypełnieniu wniosku o wpis do CEIDG),
  • liczyć m.in. na pomoc w prawidłowym wypełnianiu składanych deklaracji podatku akcyzowego. Będzie można też złożyć deklarację i uzyskać potwierdzenie zapłaty akcyzy na terytorium kraju z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego od samochodów osobowych,
  • składać dokumenty ubezpieczeniowe (zgłoszeniowe i rozliczeniowe).

Asystent przez 18 miesięcy

Początkujący przedsiębiorca będzie mógł liczyć na asystenta. Taka osoba poinformuje, jak prawidłowo wypełnić zeznania i deklaracje podatkowe, podpowie, jaką formę opodatkowania wybrać, z jakich dostępnych ulg można skorzystać.

Podatnik, który będzie chciał skorzystać z takiego wsparcia, będzie musiał złożyć wniosek. Asystenta wyznaczy naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach podatku dochodowego.

Sylwia Maliszewska

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 38384 )
Array ( [docId] => 38384 )

Array ( [docId] => 38384 )