Czym jest reklamacja
Reklamacja wiąże się z czynnością, jaką niezadowolony z konkretnego towaru lub usługi klient podejmuje wobec sprzedającego. Ma ona na celu okazanie wadliwego towaru lub wskazanie braku precyzji w wykonaniu danej usługi. Klient domaga się w takiej sytuacji od sprzedawcy zamiany danego towaru na inny, bądź ponownego wyświadczenia usługi. Może również domagać się zwrotu należności, którą wpłacił na poczet zakupu danego towaru lub usługi. Niejednokrotnie warunkiem przyjęcia reklamacji przez sprzedawcę jest okazanie paragonu fiskalnego przez klienta.
Jak ujmować reklamację w księgach rachunkowych
Przyjęcie reklamacji wiąże się każdorazowo z poniesieniem dodatkowych kosztów naprawy, bądź wyprodukowania nowego, pozbawionego wad fizycznych dobra, które klient otrzyma w zamian za niesatysfakcjonujący go towar. W przedsiębiorstwach przyjęte w ramach procesu reklamacji towary powinny podlegać poświadczeniu i zarejestrowaniu w magazynie w ewidencji pozabilansowej.