Kierowcy, którzy wykonują kursy z częstymi przystankami lub z kilkoma miejscami rozładunku i używają tachografu cyfrowego, mogą mieć więcej zapisów o prowadzeniu pojazdu, niż gdyby stosowali tachograf analogowy. Wynika to z faktu, że urządzenia cyfrowe są bardziej precyzyjne od analogowych i dokładniej rejestrują czas pracy kierowców. Problem ten przestanie istnieć, gdy tachografy cyfrowe wyprą całkowicie urządzenia analogowe, ale na razie trzeba go jakoś rozwiązać.
Tolerancyjni inspektorzy ITD
Kierowcy powinni być traktowani jednakowo, bez względu na rodzaj używanego przez nich tachografu. Komisja Europejska zaleciła więc organom kontrolnym państw UE tolerancyjne podejście do osób, które wykonują pojazdami wyposażonymi w tachografy cyfrowe kursy z częstymi przystankami lub z kilkoma miejscami rozładunku. Podczas kontroli danych zapisanych na cyfrowym tachografie inspektorzy ITD mają akceptować maksymalnie 15-minutowe odchylenia ponad 4,5-godzinne okresy prowadzenia pojazdu. Oczywiście tylko w odniesieniu do kursów z częstymi przystankami lub z kilkoma miejscami rozładunku.