Jedna wykresówka przypada na jeden dzień pracy

Data: 20-05-2016 r.

Kierowca nie może wyjąć wykresówki przed zakończeniem dziennego okresu pracy, chyba że jest to dopuszczalne z innych powodów. Zatem na jeden dzień pracy kierowcy powinna przypadać tylko jedna wykresówka.

Jeśli kierowca oddala się od pojazdu, wskutek czego nie może używać zainstalowanego w nim tachografu, może wyjąć wykresówkę. Przepisy obligują go do zapisania w takiej sytuacji na odwrocie wykresówki informacji o aktywnościach, jakie odbywał w czasie oddalenia od pojazdu. Może to być np. pojechanie autem do warsztatu, gdzie zostało przekazane na jakiś czas mechanikom.

 

Kierowca wyjmuje wykresówkę, gdyż przejazdy wykonywane w związku z naprawą pojazdu nie podlegają obowiązkowi rejestrowania aktywności kierowcy za pomocą tachografu. W oczekiwaniu na zakończenie naprawy kierowca odbywa przerwę lub pozostaje w gotowości. Po zakończeniu prac odnotowuje tę aktywność na rewersie wykresówki wpisem odręcznym i umieszcza ją z powrotem w tachografie.

Ponadto jeśli kierowca zmienia pojazd, musi zabrać wykresówkę ze sobą do kolejnego auta. Czas od wyjęcia wykresówki z tachografu pierwszego pojazdu do umieszczenia jej w drugim kierowca również musi uzupełnić informacją odręczną o rodzaju odbywanej wówczas aktywności. Kierowca ma obowiązek użyć tej samej wykresówki w każdym pojeździe, o ile pozwala na to zatwierdzenie typu wykresówki i tachografu.

Paweł Miklis, specjalista w dziedzinie prawa transportowego

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Obsługa tachografu

pobierz

Dokumentacja kadrowa kierowcy

pobierz

Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu

pobierz

Niemiecka płaca minimalna

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 39022 )
Array ( [docId] => 39022 )