W trakcie kontroli firmy stwierdzono brak zapisu na wykresówce kierowcy pomiędzy godzinami 12.15 a 13.00. Nie było tam też odręcznych zapisów informujących, co kierowca robił w tym czasie. Kierowca został więc przesłuchany. Ustalono, że wtedy mógł mieć przerwę lub wykonywać prace na terenie firmy, natomiast pojazd był prowadzony przez drugą osobę. Inspektor stwierdził naruszenie, mimo że autem jeździł ktoś inny. Przewoźnik został poinformowany o wszczęciu postępowania administracyjnego.
Jeżeli w wyniku oddalenia się od pojazdu kierowca nie może używać tachografu, to okresy pracy, dyspozycyjności oraz przerwy i odpoczynki powinien nanosić na wykresówkę ręcznie, automatycznie lub w inaczej, czytelnie i bez jej zabrudzenia. Kierowcy stosują wykresówki lub karty kierowcy, już od momentu, w którym przejmują pojazd. Nie wyjmuje się wykresówki lub karty kierowcy z urządzenia przed zakończeniem dziennego okresu pracy, chyba że jest to dopuszczalne z innych powodów. Kierujący powinien był nanieść przerwę lub pracę na odwrocie wykresówki tak, aby zawierała pełne dane o jego aktywności.