Małopolski odcinek autostrady kończył się dotychczas w Tarnowie, gdzie ulicami wytyczono tymczasowe zjazdy prowadzące do drogi krajowej nr 4. Władze miasta wymogły przed otwarciem autostrady w listopadzie 2012 roku zakaz wjazdu na nią ciężarówek o masie powyżej 12 ton. Pojazdy te między Szarowem i Tarnowem poruszały się do tej pory drogą krajową nr 94. Władze Tarnowa swój sprzeciw argumentowały troską o bezpieczeństwo mieszkańców i obawą przed całkowitym zakorkowaniem miasta.
Pod koniec sierpnia 2013 roku w Łapczycy na DK 94 doszło do zderzenia busa i ciężarówki, w wyniku czego zmarł 10-letni chłopiec, a 16 osób odniosło obrażenia. Po tym wypadku samorządy i mieszkańcy miejscowości leżących przy drodze zaczęli domagać się skierowania ciężarówek na A4. Przedstawiciele gmin leżących przy DK 94 argumentowali, że skierowanie na tę trasę ciężarówek z A4 spowodowało, że przez ich miejscowości przejeżdżają tysiące samochodów ciężarowych dziennie.