Łódź i Legnica – zakaz wjazdu ciężarówek

Data: 10-10-2016 r.

Od 17 października 2016 r. w Łodzi będzie obowiązywał zakaz przejazdu samochodów o dmc powyżej 12 ton przez centrum miasta. Kierowcy ciężarówek, którzy miną wjazdy do Łodzi, będą kierowani do najbliższej drogi szybkiego ruchu lub poza granice miasta drogami peryferyjnymi. Ponadto Legnica chce wprowadzić zakaz ruchu dla ciężarówek.

Zakaz dla pojazdów o dmc powyżej 12 t w Łodzi nie będzie dotyczył wjazdów docelowych. Kierowcy jadący tranzytem, którzy wjadą do miasta, będą wyprowadzani znakami poza jego obszar w najbliższym miejscu, w którym będzie to możliwe. Zarząd Dróg i Transportu oraz władze miast ościennych opracowali taką organizację ruchu, by tiry nie przeniosły się do Zgierza, Pabianic i Aleksandrowa. Można kierować te pojazdy tak, by nie korzystały z drogi krajowej 72, przebiegającej przez Konstantynów i Aleksandrów.

Zgierz wystosował już do GDDKiA pismo, w którym zaproponował alternatywne rozwiązanie mające uchronić miasto przed wzrostem liczby tirów. Chodzi o ograniczenie ruchu wysokotonażowego na DK 71 między DK 72 a DK 91, na którym to odcinku natężenie ruchu ciężarówek i tak jest już bardzo wysokie. Samochody przejeżdżają obok Szkoły Podstawowej nr 4 przy ul. Sieradzkiej (DK 71), przez co niejednokrotnie dochodziło do protestów. Z kolei tiry jadące ze Strykowa do Aleksandrowa Łódzkiego powodują drgania, które źle wpływają na konstrukcję kościoła św. Katarzyny. Dlatego Zgierz chce wprowadzenia ruchu jednokierunkowego na DK 71, między Aleksandrowem a skrzyżowaniem DK 71 z DK 91 w Zgierzu. Tu jednak decyzja leży w kompetencjach Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa. A GDDKiA. twierdzi, że proponowane przez gminy aglomeracji łódzkiej zmiany byłyby niezgodne z przepisami. Jego zdaniem wprowadzanie ograniczeń na drogach krajowych może być podyktowane jedynie względami technicznymi

Legnica także chce wprowadzić zakaz ruchu samochodów ciężarowych. Powodem jest za duża liczba ciężarówek, które z powodu utrudnień na autostradzie A4 związanej z budową dwóch wiaduktów pod potrzeby drogi S3, między węzłem Legnica a Złotoryja, wybierają tranzyt przez Legnicę. Taka sytuacja jest niedopuszczalna z punktu widzenia bezpieczeństwa i sprawności ruchu samochodów w tym mieście.

Krzysztof Luberek, ekspert w dziedzinie prawa transportowego

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Obsługa tachografu

pobierz

Dokumentacja kadrowa kierowcy

pobierz

Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu

pobierz

Niemiecka płaca minimalna

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 39584 )
Array ( [docId] => 39584 )