Dopóki jest wybór, rządom, producentom samochodów i przewoźnikom nie spieszy się do ciężarówek spełniających normy Euro 6. Rządy nie wprowadziły jeszcze niższego myta dla modeli Euro 6. Zazwyczaj, gdy wchodziła nowa norma, rok wcześniej dla zachęty pojawiały się nowe, niższe stawki opłat drogowych.
Ministerstwo Transportu nie przewiduje na razie wprowadzenia stawek myta dla ciężarówek spełniających normę Euro 6, mimo że nowa norma czystości spalin zacznie obowiązywać od 1 stycznia 2014 r. Samochody te płacą tyle samo, co ciężarówki z Euro 5. Także Niemcy, kluczowy kraj dla polskich przewoźników, nie podają dokładnych planów wprowadzenia niższych stawek myta dla ciężarówek Euro 6. Pod koniec 2012 roku niemiecki minister transportu przekonywał, że maut dla tych samochodów wejdzie w październiku 2013 roku i będzie o 4 eurocenty niższy niż dla modeli Euro 5, jednak nikt tego nie potwierdził.
Obecnie niemiecki resort transportu pracuje nad mytem dla ciężarówek Euro 6, ale nie wiadomo, kiedy zostanie wprowadzone, ani jakiej będzie wysokości. Jedynie w Austrii ciężarówki Euro 6 otrzymały od 1 stycznia 2012 r. ulgi w mycie.