Gdy firma ma siedzibę w Polsce i licencję na transport międzynarodowy wydaną w naszym kraju, to np. w Niemczech lub Francji może za jednym razem wykonać najwyżej 3 przewozy. Może to być tylko przewóz ładunków z jednego miejsca położonego na terenie danego kraju do drugiego miejsca położonego w tym kraju, bez przekraczania jego granicy. Są to przewozy kabotażowe. Dodatkowe warunki ich wykonywania są następujące:
Przewozy na terenie innego kraju UE
Liczba przewozów na terytorium innego unijnego państwa jest ograniczona do trzech. Systematyczny transport jest możliwy, jeśli prowadzimy firmę w tym kraju i mamy licencję wydaną przez tamtejszy urząd.
-
Przewozy mogą być wykonane tylko po dostarczeniu ładunku w ruchu międzynarodowym, czyli z przekroczeniem granicy. Nie można przyjechać do tego kraju pustym pojazdem tylko w celu wykonywania kabotażu.
-
Przewozy muszą być wykonane tym samym pojazdem, którym przewoźnik przywiózł ładunek w ruchu międzynarodowym.
-
Ostatni rozładunek rzeczy w trakcie przewozu kabotażowego przed opuszczeniem danego państwa musi się odbyć w ciągu 7 dni od rozładunku przywiezionego towaru w ruchu międzynarodowym.
-
Należy mieć w pojeździe w celu okazanie służbom kontrolnym dokumenty potwierdzające rozładunek towaru przywiezionego w ruchu międzynarodowym oraz dokumenty potwierdzające kolejno wykonywane przewozy kabotażowe.
Te ograniczenia mają na względzie ochronę rynku transportów krajowych na terytorium państw wspólnoty. Zasady te dotyczą wszystkich krajów europejskich.
art. 8 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1072/2009 z 21 października 2009 r. dotyczącego wspólnych zasad dostępu do rynku międzynarodowych przewozów drogowych (Dz.Urz. UE z 14 listopada 2009 r., L30/72).
Zobacz także:
Tagi: licencja - transport
